Vrijheid en 4-5 mei leven op Hyves

27 april 2011, 06:58

Zonnig nieuws, aan de vooravond van herdenkingen en het vieren van vrijheid. Het Nationaal Comité 4 en 5 moet onder de indruk zijn van het succes van de fakkelactie op Hyves. Het fakkellogo van de vrijheid staat dit jaar centraal bij de herdenkingsactiviteiten rond 4 en 5 mei. Op dit moment (vandaag, 10:18) hebben 384.879 hyvers de fakkel geplaatst op hun profielfoto, zijn er 164.056 www’s geplaatst en 1.862.757 unieke Tell-A-Friend’s verstuurd. Gisteren stond de teller nog op 350.000, meldt het AD, dus het gaat hard met de actie en het thema leeft. Op 4 mei zullen Hyvers die tussen 20:00 en 20:02 uur inloggen gevraagd worden om twee minuten stil te zijn en het gedicht te lezen dat wordt voorgedragen op de Dam.

Nine Nooter, directeur Nationaal Comité 4 en 5 mei in het persbericht van vorige week:

“Dat Hyves niet alleen zijn medewerkers de fakkelspeld cadeau doet, maar ook het digitaal dragen van de fakkel mogelijk maakt en aanmoedigt is een prachtig initiatief. Daarmee daagt het sociale netwerk mensen uit om zich uit te spreken over vrijheid en te laten zien dat ze 4 en 5 mei belangrijk vinden. Vrijheid is kostbaar, kwetsbaar en niet vanzelfsprekend. Dat besef je je pas als die vrijheid er niet meer is, zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog.”

Nine Ludwig, hoofdredacteur bij Hyves:

“Als grootste sociale netwerk van Nederland vinden wij het belangrijk om stil te staan bij vrijheid. Op 4 mei staan we op TV en radio stil bij herdenken, een digitale stilte op Hyves is eigenlijk vanzelfsprekend. In aanloop naar 4 mei kunnen Hyvers al stilstaan bij vrijheid door virtueel een vrijheidsfakkel te dragen op het profiel. Door het virale karakter van de campagne ontstaat een kettingreactie, waardoor je ook online samen stilstaat bij vrijheid.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    reklameiscool

    Vet joh dat facebook


    27 april 2011 om 11:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!