5 social media trends voor deze zomer

5 social media trends voor deze zomer

Misschien is het gesneden koek voor velen, in de grote bulk aan berichten over social media en social media marketing is het toch af en toe handig om lijstjes te bakken om te kijken waar we staan of waar het naartoe gaat. Op busines2community schreef Tim Gray gisteren zijn “5 Social Media Trends to Watch for This Summer”. Zomers, dat is het: lbs, social search, group buying en meer. Hieronder staan ze kort opgesomd:

1 Locatie, locatie, locatie

Locatie, dus. Location based services als FourSquare en Gowalla groeien hard, en wat te denken van de introductie en uitrol van Facebook Places en Deals. Gray vindt dit een belangrijke trend omdat op dit moment slechts 4 procent van de Amerikaanse volwassenen gebruik maakt van incheckdiensten. Daar zit dus nog heel veel potentie.

2 Het collectief heeft de toekomst

It’s a group thing. Diensten als Grouppon en vergelijkbare online shopping group buying diensten dwingen, gebruik makend van groepen consumenten, grote kortingen af retailers. Een belangrijke trend omdat iederéén hem volgt: in de VS zetten AOL en WalMart vergelijkbare services op voor hun klanten.

3 Merken belanden in een stroom van berichten

Swimming in the stream. Consumenten raken overladen met commerciële informatie en als adverteerder, merk of marketeer kun je er niet klakkeloos vanuit gaan dat de berichten die je naar buiten stuurt ook blijven hangen.

“It’s going to be more important to deliver a message inside the target audiences ‘stream’. And this will mean creating content that is more focused and relevant. It’s almost impossible for consumers to filter the hundreds of Twitter feeds they often receive daily;  therefore finding a way into this stream is going to be imperative. If your content is truly compelling it will get noticed and Liked and Retweeted, as well as garner valuable comments. This will go a long way in gaining access into relevant streams.”

4 Social search

Search won’t be fading in the face of social, but rather will be blending the medium. Wat je vrienden zeggen, waarom ze het zeggen en waar ze het zeggen is al steeds belangrijker geworden voor consumenten om hun keuzes op te baseren. Content blijft belangrijk en social media content die gevonden wordt via search mag je nu ook scharen onder de tactics van het bouwen van een sterke online reputatie.

5 Mobile

De mogelijkheden voor mobile marketing nemen met de schermgrootte van de iPad en andere tablets stevig toe. Ook de betaalmogelijkheden voor online afrekenen worden beter en beter en breder geaccepteerd. Volgens comScore zijn al 65 miljoen Facebook-gebruikers via hun mobiel actief op dit social network. Die cijfers gaan groeien.

Zaken vergeten? Toevoegingen? Tegenwerpingen? Spui ze in de comments!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • leuke samenvatting !

    geplaatst op
  • Ik zie ook wel een trend in de apps. Apps die social integreren, maar ook dat bepaalde apps, zoals Tweetdeck, straks maar weinig echte concurrentie meer hebben. Of is dat too obvious?

    geplaatst op
  • Ziet er weer zeer volledig uit WAlter! Ter aanvulling bij punt 5 over mobiel internet: RT @Qtag_QRcode: Gedrag mobiele internetters onderzocht 74% mobiel zoeken leidt tot aankoop of aanbeveling http://t.co/VYYespy
    Een van de trendy Apps die ik wil noemen zijn de QR Codes - als je wilt opvallen bij je doelgroepen, met deze 2D barcodes heb je zéker de aandacht!

    geplaatst op
  • Ik onderschrijf de 5 besproken trends. In aanvulling wil ik de samenhang tussen online en offline klantcommunicatie noemen. Daadwerkelijke verdieping in de relatie met de doelgroep vereist een strategie die adequate inzet van online social media bevat in combinatie met echt mens tot mens contact.

    geplaatst op
  • Mooie trends gaat allemaal net naar een volgende fase waarbij social media een meer volwassen medium wordt. Op zich geen verrassende ontwikkelingen maar zaken die de kracht van social media volledig uitnutten.

    Bij trends voor de zomer had ik wel iets leuks verwacht met een social beach parties en coole festival apps : )

    geplaatst op
  • @ menno: virtueel dagje Zandvoort via AR mét qr-codes via een lbs-app, dat wordt helemaal hot. ;)

    geplaatst op
  • kijk dat klinkt als de bom ; )

    geplaatst op
  • NFC-chips, Visual Storytelling (pinterest), Gaming en Augmented Reality. Integratie van 'having fun' en 'keep it simple' worden zwaar gewaardeerd.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.