Coolblue wint 5 prijzen BeCommerce Awards 2011

11 mei 2011, 06:47

Coolblue is gisteravond de grote winnaar geworden van de 6e editie van de BeCommerce Awards, de verkiezing voor beste webwinkel van België. Dat meldt de ecommerce-onderneming (o.a. PDAshop.be en digicamshop.be in België) zojuist in een persbericht. Coolblue werd zowel door consumenten als een vakjury beoordeeld op onder andere assortiment, levering, prijs-kwaliteitverhouding en klantenservice, uiteindelijk sleepte het bedrijf vijf prijzen in de wacht. Door consumenten werd het bedrijf verkozen tot beste Belgische webwinkel in de categorie ‘Consumentenelektronica’. Daarnaast had Coolblue de eer om de overall publieksprijs in ontvangst te nemen.

Nieuw dit jaar is de ‘Conversation Award’, een Award voor de webwinkel die het beste communiceert met zijn klanten. Ook deze werd door het publiek toebedeeld aan Coolblue. Naast deze drie publieksprijzen ging het bedrijf ook met de vakjuryprijs B2C en de overall vakprijs voor Beste Webwinkel 2011 naar huis. Het liet hiermee andere webshops als Bol.com en Pixmania achter zich. Werner Bruyns, manager Coolblue België:

“Er is massaal op ons gestemd, en daar zijn we natuurlijk heel erg trots op. Het is een blijk van vertrouwen en een bevestiging dat we op de juiste weg zijn. Dat een vakjury je daarnaast ook nog uitroept tot Beste Webwinkel van België is een enorme eer.”

Pieter Zwart, oprichter en directeur van het Coolblue moederbedrijf in Nederland, vult aan:

“We hebben bij Coolblue één doel: de allerbeste klantenservice bieden. Daar horen beloftes bij als ‘voor 22.00 uur besteld, morgen in huis’ en gratis verzending, maar ook keihard werk door het lokale team van 26 Vlaamse Coolblue’ers. Zij zorgen elke dag – in de winkel, via e-mail en aan de telefoon – voor tevreden, of nee: meer dan tevreden klanten. Ik ben ontzettend trots dat ze daarmee deze prijzen hebben kunnen binnenslepen.”

Door het winnen van de overall prijs zal Coolblue België vertegenwoordigen tijdens de verkiezing van de European E-commerce Awards, op 24 mei aanstaande in Barcelona.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!