Sportmarketeer van het jaar voor het eerst met publieksstem via sociale media

18 mei 2011, 06:05

Het is de meest felbegeerde prijs voor professionals uit de sportwereld, Sportmarketeer van het Jaar. Het is een kroon op de prestaties uit het verleden en een enorme motivatie voor de toekomst.

Sport28 is het platform waarop jullie kandidaten kunnen opgeven om in aanmerking te komen voor Sportmarketeer van het Jaar 2010. Na de aanmeldingen kan er gestemd worden waarna de jury de doorslag geeft. Er is een mooie jury benoemd met: Gerard Dielessen, Peter Kentie, Clemens Ross, Ben van der Burg, Frans Oosterwijk en ondergetekende als adviseur.

In september 2011 zal bekend worden gemaakt welke genomineerde er met de prestigieuze prijs huiswaarts keert. Het is voor het eerst dat nominaties en stemmen via sociale media zal verlopen. Mede door het succes van de Sport App Awards kiest de organisatie voor deze publieksbetrokkenheid. Voor meer informatie en het aanmelden van kandidaten gaat u naar de Sportmarketeer pagina op Sport28.

De procedure

Sport28.nl is het platform van de verkiezing ‘Sportmarketeer van het Jaar 2010’. Zowel de aanmeldingen als de stemmingsronde vinden plaats op Sport28. Na het aanmelden kan er via Twitter, Facebook en LinkedIn op de kandidaten worden gestemd. Het stemmen zal door het gebruik van deze sociale media hopelijk geen professional uit de sportwereld ontgaan. Na de stemmingsronde wordt een drietal kandidaten genomineerd en voor een ieder van hen wordt een juryrapport opgesteld. Na de zomer in september 2011 worden de genomineerden uitgenodigd en wordt de winnaar bekend gemaakt en onderscheiden.

De jury

De jury kent een unieke samenstelling met: Gerard Dielessen (algemeen directeur NOC*NSF), Peter Kentie (manager Marketing & Media bij PSV), onder voorbehoud Clemens Ross (CEO van de NISB) en Ben van der Burg (Commercieel Directeur Triple-IT). Gijsbregt Brouwer en Frans van Oosterwijk zullen deelnemen als adviseurs. Criteria waaraan de kandidaten zullen worden beoordeeld is de gerealiseerde klantwaarde, de effectiviteit en originaliteit van de gekozen communicatieaanpak, de uitstraling en voorbeeldwerking van de sportmarketeer, de mate van innovatie en de bijdrage aan het maatschappelijke ontwikkeling van het sportmarketing- of sportmarketingcommunicatieproject.

Sport28

Sport28.nl is het platform voor Marketing, Communicatie, Sponsoring en (nieuwe) media binnen de sportwereld. Het platform brengt met de passie van bloggers uit de sportwereld dagelijks de toekomst van de sport. Naast Sport28 zijn de volgende partners verbonden aan de Sportmarketeer van het jaar 2010: Businessclub Vrienden Van SPECO (BVVS) en Sport & Strategie van Arko Sports Media.

food expert | trend watcher | speaker | author | podcast host | newsletter: Gijsbregt fileert | de Buik

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!