Omarm jij openheid en vertrouwen?

Omarm jij openheid en vertrouwen?

In deze Sparkcast komt de Godfather van co-creatie aan het woord. Venkat Ramaswamy komt in dit interview met goede, bruikbare voorbeelden hoe je co-creatie kunt toepassen binnen je bedrijf. Hij zit vol succesverhalen (nee, niet de bekende) en innovatieve manieren waarop marketeers tot nieuwe ideeën kunnen komen. Venkat interviewde ik tijdens een bijeenkomst van European Centre of Experience Economy in Amsterdam.

Venkat is bekend van de bestseller The Future of Competition, die hij samen met wijlen strateeg C.Q. Prahalad schreef. Samen ontwikkelden ze een baanbrekende visie op een nieuwe manier van waardecreatie: co-creatie. En ja, dat is iets wezenlijk anders dan crowdsourcing. Co-creatie gaat veel verder. De kracht zit ‘m in mensen, kanalen en de rechtstreekse implementatie van je ideeën in je bedrijfsproces. Snelheid en openheid zijn key bij succesvolle co-creatie projecten, zodat iedereen op grote schaal met elkaar kan communiceren. Venkat noemt de recente opstand in het Midden-Oosten. Hier kunnen we veel van leren. Durf de waarde van grote groepen mensen en hun onderlinge kracht te zien en erkennen.

Venkat gaat dieper in op de definitie van co-creatie en geeft handvatten hoe je ermee aan de slag moet gaan. Over hoe je als organisatie open moet staan voor creatieve impulsen van binnen en buiten. Bottom-up leadership heeft de toekomst. Daar valt niet aan te ontkomen.

In het Engelstalige interview o.a. de volgende onderwerpen: 

1. Hoe de Spaanse bank Caja Navarra super sociaal werd.
2. Vekat over betekenisvolle communicatie
3. Wat deden Starbucks en Dell goed bij hun co-ceratie initiatieven?
4. Waarom kan het bij Pepsi beter?

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.