David Allen over dingen gedaan te krijgen

1 juni 2011, 09:00

Daar zit je dan. Te staren naar je beeldscherm. Je smartphone in je hand, laptop voor je neus en een stapel papieren op je bureau. Allemaal ‘to do’. Liefst zo snel en zo goed mogelijk. David Allen helpt. Deze goeroe op het gebied van persoonlijke en organisatorische effectiviteit geeft in deze Sparkcast bruikbare tools om snel (en goed!) dingen gedaan te krijgen. Lang leve het overzicht!

David Allen staat bekend om zijn eenvoud. Met een paar simpele regels verander je je gedrag en krijg je meer grip op je overvolle inbox. Allen voorkomt dat je verzuipt in de stroom aan berichten. Daarnaast is het goed om aan je persoonijke computerskills te werken. Lang leve lifehacking! Social Media kan ook van pas komen, maar volgens Allen moet je dan wel weten wat je met deze “digitale cocktail party” wilt.

Professionals hebben gemiddeld 150 acties openstaan. Dat is veel. En door eindeloos door te modderen, krijg je nooit het overzicht en de controle die je zoekt. Allen schreef meerdere bestsellers waarin hij helpt je hoofd en je agenda leeg te maken. Getting things done. In deze Sparkcast geeft hij tips en trucs waarmee je direct aan de slag kunt. Dat lucht op!

Ik interviewde David Allen via de land line bij Studio Dedacom als voorbereiding op zijn komst op 16 juni naar Nederland. Hij spreekt voor Focus Conferences op Nyenrode Business Universiteit over zijn planningsmethode. In het -Engelstalige- interview o.a. de volgende onderwerpen:

1. Hoe houd je meer dan een miljoen Twitter volgers tevreden?

2. De eenvoud en logica van de GTD-methodiek

3. Naast praktische ook spirituele tips

4. Waarom je je smartphone als emmer moet zien

5. In vijf stappen van onrust naar overzicht

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast of rss-feed.

Deze audio edit is totstandgekomen door de fijne hulp van geluidsstudio Dedacom in Amsterdam. Bedankt!

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

1 Reactie

    martinplanken

    Via mijn iPhone kan ik mij niet abonneren op de iTunes Sparkcast en ik kan evenmin naar de Winamp versie luisteren. Zou mooi zijn als dat wel kan.


    2 juni 2011 om 23:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!