Case: #modernespreekwoorden en T-Mobile

13 juni 2011, 06:15

De gemiddelde tweep zal het niet ontgaan zijn dat er afgelopen week een golf van mensen traditionele spreekwoorden in een modern jasje vertaalden met de hash-tag #modernespreekwoorden. Op het hoogtepunt op vrijdag 10 juni jl. was het zelfs een trending topic in Nederland. Getriggerd door deze (ietwat sarcastische) tweet en de relevantie die T-Mobile heeft met moderne termen, is er een win-actie gekoppeld aan de leukste, moderne spreekwoorden.

Resultaten

Uiteindelijk zijn er op de actie bijna 300 replies ontvangen waar op de vrijdagmiddag erg hard om is gelachen. Het “feel-good” aspect van deze actie is dan ook van hoger belang dan het uiteindelijke kwantitatieve resultaat. Het team heeft een top-10 samengesteld van de grappigste en origineelste #modernespreekwoorden en de winnaar zal zijn gewonnen prijs ontvangen.

1. Iemand aan het time-linetje houden

2. Hoge UMTS masten vangen veel wind

3. Beter 1 Angry Bird in de hand dan 10 in de lucht

4. Er met de iPad naar gooien

5. Voor jou een vraag, voor mij een tweet

6. Als klap op de firewall

7. Daar lusten de honden geen Gingerbread van

8. Een cookie van eigen deeg

9. Hij heeft twee Linkedin handen

10. Je haalt mij de Adwords uit de mond

In de toekomst zal er door het Twitter account @T-Mobile_shop vaker ingespeeld worden op Trending Topics om zo actueel te blijven met win-acties. Voorwaarde is uiteraard wel dat er enige relevantie is met de producten en/of diensten van T-Mobile.

Natuurlijk wordt er continu gekeken naar andere originele initiatieven die we via de sociale media kanalen kunnen verspreiden. Heb je een leuk idee of een aanvulling op dergelijke acties, laat dit dan zeker weten.

Leon Gerrits
Principal Consultant bij CACI Digital

Leon is een marketeer met ruime ervaring op alle digitale vlakken, zowel aan adverteerderszijde (T-Mobile) als aan bureauzijde (Tradedoubler, Yieldr). Hij werkt als Principal Consultant voor CACI Digital, een onafhankelijke digital consultancy. Leon is een expert op het gebied van affiliate marketing, zoekmachine-marketing en programmatic display advertising. Leon zet zijn kennis en ervaring in om bedrijven zoals Fox Networks, RTL, Sky, Unive en Vodafone onafhankelijk te adviseren hoe zij hun online omzet kunnen laten groeien.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Mike van Hoenselaar

    Erg leuke actie. Van mij mogen meer bedrijven op deze manier communiceren. T-Mobile laat hiermee wel zien dat het niet moeilijk hoeft te zijn. Creativiteit genoeg.


    14 juni 2011 om 04:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!