De invloed van Google +1 op AdWords

De invloed van Google +1 op AdWords

Op 31 maart jl. introduceerde Google de Google +1 button. Dit sociale element is zichtbaar voor elke gebruiker met een Google account. Bovendien is het mogelijk om de Google +1 button toe te voegen aan websites (net als de like-button). Na het klikken op de Google +1 button bij een zoekresultaat zullen vrienden zien wat je positief gestemd heeft. Tevens is te zien welke vrienden, gebaseerd op contacten in onder meer Gmail en Twitter een resultaat al aangeraden hebben.

Zojuist heeft Google officieel in Nederland bekend gemaakt dat de Google +1 button de komende weken toegevoegd zal worden aan advertenties en organische zoekresultaten. Daarnaast heeft Google de +1 button nu geïntegreerd binnen AdWords. Gebruikers kunnen dus naast organische resultaten ook betaalde resultaten aanbevelen. Welke impact heeft deze toevoeging op klikkosten, CTR en de kwaliteitsscore en is het mogelijk om informatie te verkrijgen van gebruikers die mijn advertentie aanbevolen hebben? De antwoorden van Google zijn als volgt;

Kan ik meer informatie vinden over de mensen die mijn advertenties een +1-waardering hebben gegeven?

Google verschaft geen persoonlijke gegevens aan adverteerders over Google-gebruikers die de advertenties van de adverteerders een +1-waardering hebben gegeven.

Worden er kosten in rekening gebracht wanneer een gebruiker op de +1-knop klikt voor mijn advertentie of website?

Nee. Er worden geen kosten in rekening gebracht wanneer gebruikers voor uw advertenties of site op de +1-knop hebben geklikt.

Wordt door de +1-knop mijn klikfrequentie of conversieratio beïnvloed?

Iedere campagne presteert verschillend en daarom kunnen we het effect op de klikfrequentie (CTR) voor uw afzonderlijke campagnes niet voorspellen. Maar volgens ons zal door de opname van de +1-knop in advertenties de algehele CTR van veel AdWords-campagnes toenemen, zoals de betrokkenheid van gebruikers zal toenemen door de gepersonaliseerde annotaties die in advertenties worden weergegeven nadat daarin op de +1-knop is geklikt.

Wordt door de +1-knop mijn kwaliteitsscore beïnvloed?

De wijze waarop we de kwaliteitsscore van uw advertenties meten, is niet veranderd. We blijven de historische AdWords-prestatiegegevens, klikfrequentie (CTR) en andere signalen gebruiken om uw advertentiepositie en kosten per klik (CPC) te berekenen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Beetje flauw om de FAQ van Google te copy pasten.. Ik had liever een gedegen onderzoekje gezien.

    geplaatst op
  • Precies, dit is niet zo heel spannend zo..

    geplaatst op
  • @Folko @Hans Ik begrijp jullie reactie. Ik heb er bewust voor gekozen om de informatie te bundelen en in één hapklare brok te presenteren in de vorm van dit artikel(tje). Afgelopen dagen is Google immers met zoveel nieuwe informatie gekomen. Op die manier leek mij een overzicht specifiek voor AdWords wel geschikt en informatief. Helaas voor jullie weinig nieuws onder de zon en weinig diepgang. Ik hoop dat ik jullie met mijn vorige artikelen wel heb geïnspireerd en dat ik dat in de toekomst ook zal blijven doen. Zodra er nieuwe inzichten zijn met betrekking tot Google+1 en AdWords zal ik hier zeker een artikel over schrijven!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.