Microsoft heeft beste social klantenservice

12 juli 2011, 10:17

Eens in de zoveel tijd maakt Alterian leuke lijstjes van merken die goed presteren in de digitale omgeving. Gisteren hebben ze een lijst gepubliceerd met de ‘most engaging brands’. Conclusie: Microsoft Xbox heeft de beste customer service via de sociale kanalen. De ranking is gebaseerd op een viertal componenten.

Naast het aantal “consumer-driven’ posts neemt Alterian de tijd die het een merk kost om te reageren, het sentiment en het ratio consumenten die door de merken zijn geholpen. Gedurende de eerste 6 maanden van dit jaar heeft Alterian 350,000 social media mentions verzameld.

Het “Social Media Report Cards: Measuring Brand Engagement” rapport, neemt 12 grote merken verdeeld over 6 industrieën onder de loep. Zoals vermeld scoorde Microsoft het best op social media customer service.

De winnaars van de industrieën:

• Travel – American Airlines outperformed Delta

• Banking – Citi bested Bank of America

• Cable – Time Warner Cable beat Comcast

• Mobile – AT&T edged out Verizon

• Gaming – Microsoft’s Xbox outranked Sony’s Playstation

• Consumer Electronics – Dell surpassed HP

Het rapport

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!