Michiel Veenstra meest invloedrijke Nederlandse Twitteraar

14 juli 2011, 07:25

Marketingbureau First heeft een ranglijst gepubliceerd waarin het dynamisch Nederlandse Twitteraars ordent op basis van hun Klout-score. De top drie meest invloedrijke Nederlanders bestaat uit 3FM DJ Michiel Veenstje (score: 81.91), producer Tiësto (score: 81.00) en internetondernemer Alexander Klöpping (score: 77.30). Oké het is een beetje komkommer nieuws, want niet alle Nederlanders staan in het lijstje. Maar toch leuk om eens te kijken hoe het ervoor staat qua invloed. Onze eigen @marketingfacts staat ook hoog op de lijst.

Op dit moment is 3FM DJ Michiel Veenstra de meest invloedrijke Twitteraar van Nederland. Dat blijkt uit een door influential marketing bureau First gepubliceerde ranglijst van Nederlandse Twitteraars. De top drie wordt verder gevormd door DJ en producer Tiësto en internetondernemer en blogger Alexander Klöpping.

De meest invloedrijke Nederlandse Twitteraars blijken vooral bekende politici, acteurs, bloggers, marketeers, sporters, entertainers en DJ’s. Een schatting van de meest invloedrijke Nederlanders is al toegevoegd, maar ranglijst is nog verre van compleet. Op de site kun je wel je eigen Twitternaam ingeven en kijken waar jij op de lijst staat.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

7 Reacties

    chi666

    Hmmm, Marco is invloedrijker dan b.v. Femke Halsema, Geert Wilders en Frits Wester volgens deze ranglijst, maar minder invloedrijk dan b.v. contentgirl Xaviera Ringeling en mede blogger Jan Willem Alphenaar. Ik heb mijn twijfels bij de ranglijst dan.


    14 juli 2011 om 09:06
    DannyOosterveer

    De ranglijst is überhaupt een beetje een zooitje aan het worden. Justin Bieber, 50 cent,…


    14 juli 2011 om 09:20
    Bram Fasseur

    Ik mis de originaliteit, zeker omdat die vanuit een bureau is ontwikkeld. Waarom is deze lijst nou beter/leuker/interessanter dan alle lijstjes die al bestaan?


    14 juli 2011 om 09:28
    DannyOosterveer

    @ Bram K,

    Goed dat je zo straks op onze formule zit 😉 Vind het wel mooi om te zien dat er direct een goede discussie ontstaat. Overigens laat ik ‘m de volgende keer lekker varen, insteek was ’n vluggertje.


    14 juli 2011 om 18:45
    Jan Willem Alphenaar

    @bvdhaterd De lijst is dynamisch doordat hij gebaseerd is op Klout scores.

    Ik blog en tweet veel omdat ik deze maand veel tijd heb. Daarom sta ik waarschijnlijk hoger dan @marketingfacts die op vakantie is en niet Twittert.

    Niet teveel waarde aan hechten. Hoewel ik het natuurlijk fijn vind om te weten dat ik invloedrijker ben dan @femkehalsema. Dat had ik altijd al gedacht 🙂


    14 juli 2011 om 20:05
    Gert Jan Bos

    @ Barm, de punten die je noemt zijn zeker waar. Ik verbaas me al een aantal dagen over de aandacht die deze lijstjes ontvangen. Iedereen heeft een ander doel, gebruik of inzet met betrekking tot social media. Dat in al deze lijsten apples met peren (daar is hij weer) worden vergeleken lijkt mij erg duidelijk.

    Los daarvan wil ik nog wel opmerken dat deze en een aantal andere van dit soort lijsten worden gevuld door andere dan de eigenlijke personen. Social Media is open dat is een feit, als je niet wil delen of bang bent voor aandacht moet je niet openlijk je mening tonen of meedoen. Het rare van het bovenstaande is dat persoon X het account van persoon (of bedrijf) Y kan toevoegen. Als ik morgen met mijn hoofd en accounts op een interbest-paal langs de A2 sta wil ik ook graag weten door wie en waarom, omdat ik vervolgens allemaal negatieve berichten ontvang omdat men vindt dat ik aandacht trek. “it wasn’t me”. Iemand anders heeft het gedaan, klinkt als een kleuterklas niveau…..en daar zijn we nu dus…

    Stop met die lijstjes, laat iedereen gewoon zijn account zelf promoten (met een gedachte daar achter) en geniet van het delen van goede content.


    14 juli 2011 om 20:18
    Gert Jan Bos

    ps. Via deze weg wil ik Marketingbureau First vragen om zich zelf in hoofdletters toe te voegen aan de lijst (boven aan in een apart vakje)


    14 juli 2011 om 20:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!