Nederland terug naar New York: Marketing lessen uit Amerika

25 oktober 2011, 05:27

Vanaf oktober 2011 zal ik, Monique Rutten, voor de DDMA gedurende één jaar wonen en werken in New York. Waarom dan een bericht op Marketingfacts? Vanuit deze wereldstad – waar de “marketingsky the limit is” – ga ik op zoek naar trending marketingtopics en blog, twitter en bericht hierover. Uiteraard blijf ik niet achter mijn laptop zitten. Ik bind mijn Nikes onder voor congressen, interviews en marketing van de straat. Ik ga ook namens de leden op pad voor hun ingediende kenniswensenlijstjes. Oftewel, genoeg te doen het komende jaar.

Wat ga ik namens het DDMA doen in Amerika?

Inspiratie & kennis op bestelling

Door mijn aanwezigheid zal de DDMA nog dichter betrokken zijn bij de internationale ontwikkelingen van dialoogmarketing en privacy. Tijdens mijn periode in New York blijf ik de 270 leden en 20 commissies ondersteunen zoals ik in de afgelopen 6 jaar heb gedaan. Een mooi voorbeeld van het nieuwe werken. Ten tweede wil ik de leden en de sector inspireren met kennis over dialoogmarketing uit het marketingwalhalla Amerika. Denk aan een bezoek aan de DMA conferentie in Boston, of interviews met Nederlandse marketing startups in New York. Maar het is geen eenrichtingsverkeer. Ik zit ook in de VS om marketingvraagstukken van de leden te beantwoorden. Waarom slaagt online fondsenwerving in Amerika wel? En hoe wordt de dialoog in huis aan huis verspreiding gebracht?

Internationaal kennisnetwerk

Naast de internationale functie van Diana Janssen als vice voorzitter Fedma en de detachering van Jitty van Doodewaerd in Brussel, ben ik de derde DDMA’er die internationaal opereert. Het streven is het komende jaar een kennisbrug te bouwen tussen de internationale DMA’s zodat de leden waardevolle internationale marketingkennis tot hun beschikking krijgen.

Monique Rutten
Adjunct Directeur bij DDMA

Categorie
Tags

1 Reactie

    Matt

    Les 1: geen blatante self-promotion.


    25 oktober 2011 om 06:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!