MEC in 10 minuten: Ondernemer Roland Kahn (Coolcat)

6 december 2011, 10:30

Opgegroeid in een ondernemersfamilie leek er voor Roland Kahn (o.a. Coolcat) geen andere optie dan ook te gaan ondernemen. Toch was het niet het ondernemen, maar juist het faillissement van z’n vader dat hem het idee voor Coolcat gaf. Met ruim 600 winkels in Europa en daarnaast merken als Amerika Today, M&S Mode en Sapph, de Retail Personality Award 2010 en de Retail Award 2011 op zak is Roland een sleutelpersoon in mode en retail. In MEC in 10 Minuten vertelt Roland Kahn niet alleen waarom hij ooit is begonnen, maar ook hoe hij z’n eigen waarden en betekenis doorvertaalt in de winkelconcepten.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!