De 7 beste Facebook marketing infographics van 2011
Het gebruik van infographics is het afgelopen jaar enorm gestegen. Bijna iedere dag verschijnt er wel een nieuwe infographic waarin een (online) fenomeen wordt belicht en gevisualiseerd. Een infographic kan een heel krachtig middel zijn om een boodschap te verspreiden maar onder de vele die verschijnen zitten er veel die van matige kwaliteit zijn. Ze bevatten teveel tekst, zijn ze te druk waardoor het een onduidelijk beeld oplevert of zijn ze gewoon lelijk of oninteressant. Ook onder de infographics die over Facebook marketing zijn verschenen dit jaar zitten veel mindere maar ook enkele zeer goede. Daarom hier een selectie van de zeven beste Facebook marketing infographics van 2011.
De beste Facebook marketing infographics?
Hierboven claim ik een selectie van de beste infographics van afgelopen jaar te maken. Uiteraard is dit vrij subjectief maar alle zeven infographics voldoen aan de volgende criteria:
– Ze zijn allen geproduceerd in 2011 (logisch met zo’n titel).
– Ze hebben een duidelijke focus: de infographics belichten een enkel aspect van Facebook marketing uitvoerig.
– Ze zijn duidelijk en zien er redelijk tot goed uit.
– Ze zijn behulpzaam en praktisch: als je deze infographics bekijkt heb je grote kans dat je er iets van opsteekt waarmee je gelijk aan de slag kunt.
#1 The Importance Of A Fan Base & How To Grow One
In deze infographic visualiseert Kiss Metrics de importantie van een fanbase en geven ze zeven tips om jouw fanbase te laten groeien.
#2 64 Facebook marketing technieken
Als je nog meer inspiratie zoekt voor geeft Social Media Online Classes in deze infographic een overzicht van 64 Facebook marketing technieken die je kan toepassen. Een uitgebreid en handig overzicht.
#3 De anatomie van een perfecte Facebook advertising campagne
Een zeer effectieve manier van nieuwe fans vergaren is het adverteren op Facebook. In deze infographic legt AES Connect uit wat er allemaal bij komt kijken om een ‘Killer Facebook Ad Campaign’ op te zetten.
#4 Hoe verhoog je de EdgeRank?
Nu je met behulp van bovenstaande 64 technieken en een fantastische advertentiecampagne een fanbase hebt opgebouwd kun je je gaan bezig houden met het plaatsen van content. Als je dat doet zul je rekening houden met EdgeRank: Het algoritme van Facebook die bepaalt of een update wel of niet in het nieuwsoverzicht van haar fans verschijnt. PostPlanner heeft een mooie infographic gemaakt waarin ze 8 ideeen geven om meer interactie te genereren (belangrijk onderdeel van EdgeRank).
#5 Wat is de beste tijd om te posten op Facebook?
Naast interactie is het moment van plaatsen van groot belang om een hoge EdgeRank te behalen. Argyle Social legt in onderstaande infographic duidelijk uit wanneer je dat het beste kan doen in zowel in B2B als B2C setting. Tip: probeer het eens buiten kantoortijd en in het weekend.
#6 Vijf vragen en antwoorden over Facebook marketing
Ook Dan Zarrella heeft onderzocht wanneer je het beste kan posten. Maar daarnaast laat hij ook zien wat het meest gedeeld wordt en hoe vaak je het beste kan posten.
#7 Een duidelijke uitleg van Facebook Insights
Uiteindelijk zul je ook je inspanningen willen analyseren. Dat kun je o.a. doen met Facebook Insights: het gratis statistiekenpakket van Facebook. Insights is onlangs helemaal vernieuwd en Neo Consulting heeft een handige infographic uitgebracht waarin ze alle belangrijke en nieuwe Facebook marketing metrics behandelen waaronder “People talking about”.
Toevoegingen?
Zoals eerder gezegd is deze selectie subjectief en ik ben benieuwd wat je er van vindt. En als je toevoegingen hebt, laat het dan zeker niet na om deze te vermelden als reactie.
leuke infographics, heb ze allemaal afzonderlijk wel een keer gezien, maar leuk om te gebruiken voor preso’s en werkshops enzo. dank.
Erg leuk overzicht. Zaten er een paar bij die ik nog niet kende. Heb ze al weer relevant in mijn netwerk gedeeld.
Prima overzicht. Ga eea zeker inzetten voor mijn sites.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!