FedEx reageert op pakjesgooiende bezorger

31 december 2011, 06:57

Deze week deed een filmpje de virale ronde waarbij werd getoond hoe een FedEx bezorger een pakje – met daarin een dure monitor – over het hek heen smeet. Het bewuste filmpje is, op het moment van schrijven, meer dan 4 miljoen keer bekeken. Een reactie van FedEx kon dan ook niet uitblijven.

Matthew Thornton III, Senior Vice President van de US Operations, schreef een blogpost en publiceerde een YouTube filmpje, waarin hij benadrukte dat deze bezorger een uitzondering op de regel is en dat FedEx meer dan 290.000 toegewijde mensen in dienst heeft om haar klanten op een uiterst zorgvuldige manier te helpen. Een uitstekend voorbeeld van hoe je als bedrijf om moet gaan met dit soort reputatie schade.

Sander Duivestein
Topspreker / Trendwatcher / Auteur / Columnist bij Sogeti

Sander Duivestein is professioneel spreker, trendwatcher, internetondernemer, adviseur, auteur en columnist over de impact van nieuwe technologie op mens, bedrijf en maatschappij. In dienst van VINT (het Verkennings Instituut Nieuwe Technologie van ICT-dienstverlener Sogeti) heeft hij aan meerdere onderzoeken meegewerkt. In de afgelopen jaren schreef hij meerdere boeken en rapporten over Bitcoin, Internet of Things, Wearables, Big Data, Social Media, Mobile, Cloud en de economische crisis. Sander is veel in de traditionele media terug te vinden. Regelmatig wordt hij gevraagd om zijn opinie in dag- en weekbladen, op de radio en op televisie te delen. Zo was hij onder andere te gast in Pauw en Witteman, Brandpunt en Nieuwsuur.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Mark de Bruin

    Bij mij is het filmpje (35 minuten na het verschijnen van deze posting) 7,8 miljoen keer bekeken. Dat gaat hard.


    31 december 2011 om 06:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!