Aantal bezoekers Spil Games afgelopen jaar flink gegroeid

18 januari 2012, 13:12

Spil Games heeft een goed jaar achter de rug. Het aantal maandelijkse bezoekers groeide in december van afgelopen jaar naar 170 miljoen unieke bezoekers, zo meldt Spil Games vanochtend. Een behoorlijke groei ten opzichte van het jaar ervoor. In 2010 verwelkomde Spil Games dezelfde maand nog zo’n 130 miljoen unieke bezoekers. Een toename van 30 procent, en bijna twee keer zoveel als de groei van vorig jaar. Ook nam de tijd die spelers maandelijks gemiddeld doorbrengen op de drie sites (Spel.nl, GirlsGoGames.nl en Spelletjes.nl) toe van 38 minuten naar 84.

Peter Driessen, CEO van Spil Games wijdt het succes mede aan de integratie van sociale toepassingen:

“Onze proactieve aanpak van sociale features heeft duidelijk resultaat opgeleverd. We zien een grote toename in betrokkenheid van de gebruikers, in unieke bezoeken, in de tijd die op de site wordt doorgebracht en nog belangrijker, van verkoop van virtuele items. “Door ons te richten op specifieke doelgroepen en daarbij hun favoriete content te leveren, zien wij groei in een periode waarin vele lokale sociale netwerksites hun gebruikersaantallen juist zien afnemen.”

De cijfers zijn onderdeel van het ‘State of Gaming’ verslag, wat het online gaming bedrijf eind januari uitbrengt. Het rapport geef inzicht in de markt van online gaming en bevat een uitgebreide analyse van de belangrijkste trends in het gedrag van de online gaming community.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!