MEC in 10 minuten: Leen Zevenbergen (Qurius)
Qurius CEO Leen Zevenbergen is misschien nog wel meer bekend van zijn boeken “Het is groen en groener wordt het niet”, “Vandaag laat ik m’n baard staan” en “Is het nog ver”. Ooit besloot hij nooit meer voor een baas te werken, maar toen het beursgenoteerde Qurius kwam, zag hij de uitdaging en zette de schouders eronder.
Het ‘verbouwen’ van Qurius is lastig en vraagt veel tijd. Tijd waarin ook de aandeelhouder wil weten waar hij aan toe is. Leen Zevenbergen deelt zijn visie op de organisatie en het merk en de manier waarop hij groei wil realiseren. Een persoonlijke opdracht met einde, want enthousiast deelt hij zijn ambitie om hetzelfde werk ook voor een heel groot beursgenoteerd bedrijf te mogen doen.
Leen Zevenbergen gaat in op de vraag hoe je een bedrijf tot een plek maakt waar mensen graag zijn. Hij gaat daarbij in op zaken als de energie van een dynamische werkplek, de vraag wie je zelf nog bent als de markt bepaalt wie je moet zijn, over de vraag of authenticiteit moeilijker wordt naarmate je hoger in de organisatie werkt, de in- en uitstroom die ontstaat bij een cultuurverandering, het verschil tussen de onderneming en het Qurius-merk, de integrale aanpak van cultuur- en merkbeleid en het trekken van klantaandacht met “sexy elementen”.
MEC in 10 Minuten is een concept van het Marketing Executive Center. Maandelijks komen toonaangevende CMO’s aan het woord over merk en marketing. Volg het MEC op www.mec.nl en @MECTweet.