Gaat NOS.NL met de nieuwe site NU.NL inhalen?

23 februari 2012, 12:55

Lara Ankersmit over de nieuwe website van de NOS

Voor deze blog had ik onlangs een Interview met Lara Ankersmit (@laram), verantwoordelijk voor nieuwe media bij de NOS. NOS.NL heeft volgens de STIR een bereik van 32%, versus 38% voor NU.NL. Daarmee is de NOS de #2 nieuwssite van Nederland. NOS.NL is onlangs geheeld vernieuwd. Het is niet meer 'teletext plus', maar het centrum van het publiceren van het nieuws van de NOS. Al het nieuws wordt op de website gepubliceeerd, en vervolgens nemen radio en het journaal hier items van over.

Volgens Jeroen Wollaars (@WOL), journalist bij het NOS Journaal, kan hij nu eindelijk al zijn items kwijt, ook als het niet een item wordt bij het NOS Journaal. Een gesprek over 200 Miljoen bezuinigen, het verschil tussen Telegraaf en Nos, en (geen) reclame bij de publieke omroepen (€3M totaal). De voorlopige tussenstand: er worden nu ruim 2x zo veel items gepubliceerd op de site, en mijn vraag is hoe lang het duurt voordat NOS.NL de #1 positie van NU.NL overneemt.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

10 Reacties

    @crishake

    Leuk, maar de twitternaam @laran hoort zo te zien niet bij Lara Ankersmit.. #factchecking


    23 februari 2012 om 13:17
    Matthijs

    Nee, het is @laram, Chris…….


    23 februari 2012 om 13:22
    Peter

    Dikke fout van nos.nl.

    Teletekst plus was juist wat het zo goed maakte. Ik zie op de homepage (dat was toch ook de enige wijziging?) nu niets anders dan het nieuws wat er bovenin in al wordt opgesomd. Alleen dan met onbestemde plaatjes in blokjes van 2 (!) en een stuk scrollen verder. De oude was zoveel prettiger, ik denk dat bezoekers juist weer terug naar nu.nl hollen (zoals ik).

    Er kan dan wel twee keer zoveel opstaan, ik zie het niet en omdat die homepage zo kat-met-een-u is geworden ga ik het hoogstwaarschijnlijk ook niet ontdekken.

    Ik start mijn teletext app wel wat vaker op…


    23 februari 2012 om 13:43
    MarkS

    Dit artikel voelt meer als een reclame voor nos.nl dan een objectieve vergelijking tussen de NOS en NU.

    Wat is nu de boodschap van het artikel? het is mij totaal ontgaan, of is deze er niet.


    23 februari 2012 om 14:25
    Erwin

    Wel een rare zin: “Alles het nieuws wordt op de website gepubliceeerd” (Let ook op de extra ‘e’ in gepubliceeerd) 😉


    23 februari 2012 om 14:35
    vincente

    @crishake @matthijs dank je wel voor de onjuistheid

    @MarkS interview is geen “objectieve vergelijking” tussen NU en NOS. Wie kan dat wel? De cijfers 32% versus 38% zijn context. Maar het ging mij over de verandering van NOS.NL die als basis Teletext had en over ging naar het centrum van de nieuws stream bij de NOS.

    @erwin right!


    23 februari 2012 om 21:23
    Rocky

    Volgens NU.nl is hun STIR bereik inmiddels 41,1%


    24 februari 2012 om 09:04
    barrymossel

    Ach teletekst kun je toch via apps bekijken? Dan was “teletekst plus” dus ook niet echt nodig. Dus dan moet je iets met je website. Denk een slimme stap om eens verder te kijken.


    24 februari 2012 om 09:50
    Patrick

    Waarom wordt er geen veiligheidsriem gedragen eigenlijk?


    22 maart 2012 om 23:17
    Asimov

    Het verschil tussen NOS en nu.nl is dat NOS het nieuws zelf vergaard en verwerkt, nu.nl is een ANP overplakker.


    19 mei 2012 om 23:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!