De nieuwe commercial van Itec zal bij bijna iedereen een belletje doen rinkelen. Sjors van Cup-a-Soup is terug! De vreugde is helaas van korte duur. Oké, Ruben van der Meer kruipt opnieuw op zijn eigen grappige wijze in de huid van de man die ‘geen manager is, maar inspirator’. En er wordt nog even verwezen naar de kop soep in zijn hand. Maar daar houden de vergelijkingen ook wel op. Zo goed als de commercial van Cup-a-Soup was, zo slecht is deze van Itec.
Credits:
PH/Law heeft hem gemaakt, maar verder heb ik geen credits. Aanvullingen zijn welkom.
De doelstelling:
De naamsbekendheid van Itec vergroten en de actiesite www.printuitjewinst.nl promoten.
De uitwerking:
Itec maakt een parodie op de succesvolle commercial van Cup-a-Soup met Ruben van der Meer. In plaats van soep prijst manager Sjors hier de printers van Itec aan.
Het oordeel:
De nieuwe commercial van Itec zal bij bijna iedereen een belletje doen rinkelen. Sjors van Cup-a-Soup is terug! De vreugde is helaas van korte duur. Oké, Ruben van der Meer kruipt opnieuw op zijn eigen grappige wijze in de huid van de man die ‘geen manager is, maar inspirator’. En er wordt nog even verwezen naar de kop soep in zijn hand. Maar daar houden de vergelijkingen ook wel op. Zo goed als de commercial van Cup-a-Soup was, zo slecht is deze van Itec. Dat de grappen flauw zijn, vind ik nog niet eens zo erg. Dat de boodschap totaal niet overkomt, vind ik wel erg. Het eerste punt dat Itec wil communiceren is dat het bedrijf voorheen Holland Office Group heette. Dit staat dan ook met een dikke balk in beeld, alsof het een waarschuwing is (Pas op: geld lenen kost geld!). Vervolgens noemt Sjors 3 USP’s en het bedrag dat hij bespaart, maar ondertussen wordt de kijker afgeleid door de visuele grappen van de medewerker met brandwonden op de achtergrond. Te veel boodschappen, te veel visuele ruis. Kortom: ik vind het niks. Wat vinden jullie?