3rdspace: fysieke bijeenkomsten verbinden zich met de virtuele

20 maart 2012, 09:35

Het Finse Meetin.gs en het Nederlandse Seats2meet.com introduceren een baanbrekende samenwerking die de wijze waarop vergaderingen en bijeenkomsten georganiseerd worden, drastisch zal veranderen. De Seats2meet locaties zullen naast hun fysieke Meetingspaces en Workspaces ook een virtuele co-working ruimte aanbieden, waarmee de S2M locaties een volgende stap zetten op weg naar de 3rd Space. Third Space is een door Joseph Pine en Kim Korn in hun boek Infinite Possibilty geïntroduceerde term, die het samensmelten en samenwerken van de virtuele en de fysieke wereld tot één geheel aangeeft.

Hybride meeting

Wat betekent dit praktisch? Bij elke geboekte fysieke S2M Meetingspace wordt automatisch een “online ruimte” aangemaakt. Het organiseren van de logistiek rondom vergaderingen, zoals agenda's, benodigde documenten, communicatie met de deelnemers en het zorgdragen voor de juiste follow up en evaluatie na de vergadering wordt hiermee sterk vereenvoudigd. Deze toepassing kan in de nabije toekomst ook gebruikt gaan worden als ‘virtuel classroom’. De software van Meetin.gs is hiertoe geïntegreerd in de S2M reserveringssoftware.

Bij S2M kunnen individuele bezoekers nu al ‘virtueel’ zien wie er nog meer aanwezig is op een specifieke locatie, over welke talenten en kennis de aanwezigen beschikken en hiermee verbinding maken. “We faciliteren zo een dynamische werkomgeving waar de gasten naast elkaar ontmoeten ook hun kennis online met elkaar kunnen delen. De kennis van het fysieke en de online wereld versmelten hier met elkaar, aldus” aldus Vincent Ariëns. Met deze nieuwe dienst wordt nu ook de eerste stap gezet om alle ‘besloten’ bijeenkomsten meer sociaal te maken en vergadergasten te verbinden aan individuele bezoekers.

Afbeelding credits: uggboy

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!