5 voorspellingen voor de DM-markt

5 voorspellingen voor de DM-markt

Blokletter (via: MKBnet) verwijst naar de top-5 voorspellingen voor de DM-markt zoals gepresenteerd tijdens een recent congres van de American Direct Marketing Association (DMA):

  • De uitgaven voor zoekmachinemarketing zal oplopen tot 11,5 miljard dollar in 2010, dit is een verdubbeling ten opzichte van afgelopen jaar. De reden van deze groei is dat al 39% van de Amerikaanse consumenten het afgelopen jaar voor een slordige 172 miljard dollar aankopen deed via internet. Dit is een stijging van 22% vergeleken met 2004.
  • In 2010 zal van alle consumentenaankopen 13% via internet gaan. Producten die op enigerlei wijze met reizen te maken hebben zal de online verkoop oplopen tot 50%.
  • In 2007 wordt het een slecht jaar voor televisie. In Amerika zullen dan 17 miljoen digitale videorecorders zijn en 34 miljoen video-on-demand systemen die de reclame kunnen skippen. De adverteerders zullen tegen 2015 alle bestedingen aan tv-reclame willen doen met interactieve en meetbare formats. De groei van interactieve bureaus zal steeds meer toenemen.
  • DM zal steeds meer doelgroepgerichter gaan werken en wordt kwalitatief beter. Daar tegen over staat dat de volume van DM zal afnemen. De DM bureaus zullen het goed doen omdat steeds meer gevraagd zal worden naar hun expertise.
  • Traditionele reclamebureaus zullen meer strategische adviseurs worden, terwijl bureaus die gespecialiseerd zijn in klantanalyse, segmentgerelateerde informatie en databasemarketing juist zullen groeien.

Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.