7 Ditches TV: Kees. Kaas, maar dan anders en de beperkingen van crowdfunding
Keesmakers haalde afgelopen jaar 150.000 euro crowdfunding op via Geldvoorelkaar.nl. OndernemersMarc van Wanroij en Gijs Jansen konden het bedrag echter niet innen.
Marc van Wanroij werkte maar liefst tien jaar aan de ontwikkeling van Kees, een gezonde variant op kaas. Sinds het product gelanceerd werd in 2010, is het bedrijf explosief gegroeid. Het is te koop op honderden plekken in Nederland, en in 2013 wil het bedrijf van 500 verkooppunten in supermarkten doorgroeien naar 1000.
Om meer marketing te kunnen doen, besloten Van Wanroij en Jansen om 150.000 euro crowdfunding op te halen via Geldvoorelkaar. Het lukte ze om 104 mensen te overtuigen om geld te lenen, alleen ging de deal daarna niet door. In dit gesprek legt Marc van Wanroij uit waarom.
Wilt u het crowfundingverhaal horen dan moet u vanaf de 1e minuut luisteren (5 minuutjes). De rest is ook wel boeiend maar heeft niet direct wat te maken met Crowdfunding.
Scheelt weer 25 minuten 🙂
excuus; 13e minuut
De naam KEES is gestolen door Marc va Wanroij.
Het merkrecht op de naam Kees is in handen van een Drentse kaasboerderij.
Er zijn meerdere kaasboeren met de naam KEES ingeschreven bij de kamer van koophandel.
Marc mag de naam KEES gewoon niet gebruiken
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!