7 vormen van online reclame verdringen tv-commercials

12 januari 2005, 07:18

Nu internet is uitgegroeid tot een massamedium wordt online reclame steeds meer een bedreiging voor traditionele tv-reclame. In een interview met Fast Company geeft Wenda Millard, chief sales officer bij Yahoo, aan dat er volgens haar 7 vormen van internetreclame zijn die verder aan belang zullen winnen en een mogelijk alternatief vormen voor tv-reclame.

  1. De adverblog is een zogenaamd weblog dat in werkelijkheid als reclamevehikel fungeert.
  2. De mouseover biedt bezoekers van een website de mogelijkheid tot interactiviteit door de cursor over een naam te halen; clicken is niet nodig.
  3. De roadblock of takeover is reclameruimte op de homepage van Yahoo, MSN of AOL (of op alle drie) die een adverteerder kan huren voor een bedrag tot wel 1 miljoen dollar per dag.
  4. Viral films zijn korte filmpjes die bezoekers kunnen downloaden; BMW was pionier op dit gebied.
  5. Webisodes zijn een variatie op de viral film; door adverteerders geproduceerde series die consumenten naar de website moeten lokken. American Express was de eerste die met webisodes kwam.
  6. Skyscraper ads zijn verticale kolommen aan de zijkant van een webpage.
  7. Rich media tenslotte omvatten animatie, video, audio en/of interactiviteit door middel van float, fly en snapback over het scherm.

Via:

Nieuwsbrief MarketingData

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!