8 Nederlandse SEO experts over Linkbuilding

21 augustus 2008, 17:32

{title}Onlangs heeft de Belgische SEO-er Dave Lorrez het initiatief genomen om de mening van Nederlandstalige SEO experts over Linkbuilding samen te brengen. Het zal voor de meeste lezers van Marketingfacts geen verassing zijn dat links een belangrijke invloed hebben op de positie van webpagina’s in zoekmachines. Er is veel informatie over Linkbuilding en SEO in het algemeen, maar vaak is deze kennis niet gebundeld. En als het al is gebundeld, is het ook vaak nog Engelstalig.

Mede daarom heeft Dave 10 vragen over Linkbuilding bedacht en deze voorgelegd aan 8 Nederlandstalige SEO experts in Nederland en België, te weten: Peter van der Graaf, Joost de Valk, Martijn Anschütz, Wiep Knol, Roy Huiskes, Bart de Waele, Alain Sadon & ondergetekende 🙂

En het resultaat mag er zijn. Complimenten voor het leuke en goede initiatief, Dave! Lees de mening van 8 SEO experts over Linkbuilding hier: 8 SEO experts over Linkbuilding.

Eduard Blacquière
Freelance SEO Consultant bij Edwords Consultancy

Eduard is freelance SEO consultant. Hij helpt bedrijven hun bedrijfsdoelstellingen te vertalen naar een data-gedreven SEO & digitale marketing strategie. EdWords.nl is zijn blog en z'n specialisatie is SEO. Als blogger en spreker deelt Eduard kennis en hij is mede-oprichter van het jaarlijkse Friends of Search congres.

Categorie
Tags

18 Reacties

    Laurens T

    Ja, had hem al gelezen, maar leuk stuk is het geworden!


    21 augustus 2008 om 18:13
    Raoul

    Erg leuk stuk inderdaad met heel veel nuttige informatie!


    21 augustus 2008 om 19:00
    Thijs

    Zeer interessant om te lezen, goede tips. Misschien kunnen ze hier een serie artikelen van maken waarbij ze steeds een seo facet behandelen. Beetje zoals SEOmoz dat heeft gedaan.


    22 augustus 2008 om 06:24
    Maarten Zijlmans

    @Jacco

    Ik heb de website nog niet bekeken, maar de URL weegt ook erg zwaar in SEO. Recruitment.nl kan dan natuurlijk niet beter.


    22 augustus 2008 om 06:26
    Martijn van Vreeden

    Een goed stuk! Aardig om te zien dat er in de nuance toch nog een hoop verschillen zijn in werkwijze van deze 8.


    22 augustus 2008 om 06:31
    Michel

    Bedankt voor de nuttige info!

    Wij zijn momenteel bezig met de invloed van SEO voor het werven van personeel. Misschien een leuk onderwerp om eens een deeltje aan te wijden? Er valt voor de meeste vacaturesites namelijk nog een hoop te winnen op dit gebied!


    22 augustus 2008 om 09:07
    Martijn Anschutz

    @Remi, in dit voorbeeld gaat het om een *exact match bonus*, dat is een niet te verwaarlozen voordeel ten opzichte van ‘normale’ domeinen.


    22 augustus 2008 om 14:33
    Remi

    Een “exact match bonus”? Je weet er wel een leuk labeltje op te plakken 😉

    Ik zeg niet dat een domeinnaam niets meehelpt bij SEO, ik zeg alleen dat dat, in verhouding tot bijvoorbeeld de links die je op die zelfde naam zult aantrekken nogal weinig zal zijn.


    25 augustus 2008 om 04:57
    Erwin Sigterman

    Grappig om te zien dat SEO-experts op bepaalde zaken toch nog vaak een andere mening hebben (lees item over bijv. Waarde Pagerank)


    3 januari 2009 om 06:38
    eduardblacquiere

    @Erwin

    In hoofdlijnen zijn er geen meningen die haaks tegenover elkaar staan, maar er zijn zeker verschillen. En dat vind ik goed.

    Enerzijds hoort dit bij een jonge markt die nog lang niet uitgekristaliseert is en die zich snel ontwikkelt; anderzijds geven verschillende invalshoeken juist een completer beeld.


    3 januari 2009 om 14:28
    Victor

    zie http://www.wasseo.nl


    7 maart 2009 om 09:51
    Stanley WAS (Woei-A-Sioe)

    Victor is een vriend van mij en StopVodafone was mijn initiatief


    5 oktober 2009 om 12:27
    Wilfred Lepelaar

    Het blijft hoe dan ook een tijdrovende klus. Zeker in sommige branches. Bedankt!


    26 maart 2012 om 14:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!