9 november: Congres Content Marketing & Webredactie #adv
9 november is hét congres voor contentprofessionals in de Jaarbeurs in Utrecht. Met drie internationale keynotes van befaamde contentstrategen Gerry McGovern, Rebecca Lieb en Andrew Davis verdiep je je kennis in onder meer anti-marketing, contextual campaigns en online video. Naast drie inspirerende keynotes heb je de keuze uit twintig breakout-sessies van experts in content design, UX-microcopy, content growth hacking, metrics, conversie en veel meer. Benieuwd wat je verder kunt verwachten?
Strategie: de opkomst van anti-marketing
Zo spreekt openingspeaker Gerry McGovern over anti-marketing, neemt Rebecca Lieb je mee in de wereld van beacons, sensors en internet of things aan de hand van inspirerende cases en innovatieve ideeën. En afsluitend toont keynote spreker Andrew Davis je in vijf stappen hoe je saaie video’s verandert in briljante video’s. Ook verklapt hij het eenvoudige geheim om aan je video’s te verdienen.
Copy: persona’s en dan?
Marleen Bontekoe (contentstrateeg) en Rogier Peters (marketingmanager) laten zien hoe Nyenrode Business Universiteit een effectieve set aan persona’s en journeys ontwikkelde én deze vervolgens in de praktijk toepaste. Klantgerichte content staat in hun breakout-sessie centraal.
Annemieke van Ramshorst (contentspecialist) vertelt hoe Transavia UX microcopy inzet voor een betere gebruikerservaring en hogere conversie. Dit doet ze aan de hand van enkele voorbeelden van A/B-tests waarin microcopy een belangrijke rol speelde.
Visual: van beeldwijs naar beeldwijzer
Visuele communicatie wordt steeds belangrijker voor informatieoverdracht. Maar hoe maak jij als communicatieadviseur, webredacteur of contentspecialist de juiste keuze voor effectief beeldgebruik? Charlotte Moolenaar (senior communicatieadviseur) vertelt hoe ze een praktische beeldwijzer ontwikkelde voor het ministerie van BZK.
Heb je wel eens nagedacht over zakelijk vloggen? Esmeé van Vliet (content producer) en Jeroen Mansier (onlinevideospecialist) vertellen tijdens hun sessie over de kansen die zakelijk vloggen biedt. Zo laten ze zien wat een goede vlog is, hoe je collega’s enthousiast krijgt en hoe je begint met vloggen. Want wat is de (on)zin van zakelijk vloggen?
De rol van de contentspecialist
Welke competenties en vaardigheden moet je als contentspecialist hebben? Waar gaat de markt heen en wat moet je doen om als webredacteur bij te blijven? Consultant Detachering Danny van Steijn geeft je inzicht in de continu veranderende arbeidsmarkt van onlinecontentprofessionals. Verder praat Endre Davids (founder van Conversationals) je bij over de ontwikkelingen van conversational interfaces en chatbots. Ook geeft hij antwoord op de vraag: wat moet je als contentprofessional weten om met de chatbots van de toekomst te werken?
Growth Hacking was hét buzzwoord van 2017. Maar wat is het eigenlijk, wat heb je eraan en hoe zet je dit in als contentspecialist? Alouschka van Dijk (contentstrateeg) deelt haar kennis over content growth hacking en vertelt waarom je er vandaag nog mee moet beginnen.
Welke collega’s neem jij mee?
Laat de dagelijkse routine even voor wat het is… Kom samen met collega’s, bezoek zo veel mogelijk programma-onderdelen en maak je team inhoudelijk sterker. Bij groepen geldt een groepskorting tot 25 procent.
Bekijk het volledige programma van keynotes & breakoutsessies, schrijf je samen met collega’s in en ontvang groepskorting.