Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Nederland stijgt 11 plaatsen in Warc Media 100

Nederland stijgt 11 plaatsen in de Warc Media 100 editie van 2024. De beste campagnes maken gebruik van partnerships.

PepsiCo, Shell, TUI en Unilever sluiten mega-pact diversiteit

Vier grote merken gaan samen strijden voor meer diversiteit en inclusie in marketing en op de marketingafdelingBRiM, ook wel Black…

Conny Braams (CMO Unilever) ziet weer ruimte voor plezier

Het draait volgens haar om ‘waarde en waarden’'Waarde en waarden' zijn essentieel voor marketing in tijden van recessie, meent Unilevers…

Waarom Amazon en Uber faalden in China, en Starbucks en Pampers niet

Westerse merken op de Chinese markt: hits en missersWesterse bedrijven die de Chinese markt betreden onderschatten vaak het concurrentievermogen van Chinese…

Zo ben je creatief met corona

Wat doen TivoliVredenburg, Heineken en het Mauritshuis in deze crisistijd?De wereldwijde pandemie raakt ons allemaal. Veel organisaties hebben het moeilijk…

Marketeers drukken te veel hun stempel op de samenleving

Wat maatschappelijk verantwoord is, is niet iets wat de marcom-industrie moet bepalenBeste Ronald, Ik las je reactie op Twitter op…

Waarom we purpose-marketing niet verkocht krijgen

Marketeers moeten niet alleen in staat zijn om prachtige merken te bedenken met een mooie purpose, ze moeten ze ook…

Verduurzaming van Unilever wordt bepaald door marketing en grootkapitaal

Grootkapitaal domineert de strategie van bedrijven als Unilever, Thuisbezorgd (Takeaway) en Hema. Zij moeten snel groeien en een grote, dominante…

De grote strijd binnen Unilever om de ziel van het kapitalisme

Nieuw boek Jeroen Smit genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2020'Het grote gevecht', dat belooft wat. Een boek over de…

2019 is duurzaam en bewust, maar vooral eerlijk

Eind 2018 werd bekend dat veelvraat Unilever De Vegetarische Slager overnam. Een interessante zet waar op Marketingfacts al aandacht aan…

Vegetarische Slager en Unilever: mag het een onsje meer zijn?

De Vegetarische Slager gaat naar Unilever: groot nieuws deze week. Dat er een kans is dat De Vegetarische Slager via het…

Het zijn verwarrende tijden voor marketeers

De afgelopen weken werden we verrast met bijzondere berichten: ‘s werelds belangrijkste verkopers van consumentenproducten, P&G en Unilever, willen minder…