Abonnement op Ralph Lauren
Waarom je een abonnement kan afsluiten voor de kledinglijn van Ralph Lauren
Duurzaamheid is meer en meer happening. Ook in tijden van corona is het zeker niet minder belangrijk geworden. Om hier een steentje aan bij te kunnen dragen komt het luxe modemerk Ralph Lauren nu met een abonnementsvorm op kleding. Maar hoe gaat dit helpen in de strijd voor meer duurzame kleding?
Fabricage en duurzaamheid van kleding worden steeds belangrijker. Zo hebben de generaties X, Y en Z andere ideeën over mode en bezit dan de generaties daarvoor. Luxe modemerk Ralph Lauren wil hierom inspelen door een verhuurmodel te introduceren voor hun collectielijn. Dit nieuwe model houdt in dat je door middel van een abonnement Ralph Lauren-kleding kan gaan huren, in plaats van te kopen. Toch blijkt dit niet zo gunstig te zijn dan je misschien denkt. Voor het oorspronkelijke artikel verwijs ik je graag naar de website van Werben & Verkaufen.
Gepersonaliseerde kleding
Voor 125 dollar per maand kunnen leden hun favoriete Lauren-look samenstellen uit de nieuwste collecties van het merk. Vervolgens zullen zij continue leveringen ontvangen die overeenkomen met de look die zij hebben samengesteld. Voordat de volgende kledingstukken worden verstuurd, kun je als klant beslissen of je de huidige kleding wilt kopen of retourneren. Alle (retour)zendingen zijn trouwens gratis. Je kunt minimaal tien kledingstukken kiezen, maar Ralph Lauren adviseert er 24.
Het uitgebreide abonnementsmodel
Voor die 125 dollar per maand krijg je niet alleen kledingstukken die bij specifiek bij jou passen, ook inbegrepen zijn suggesties van ervaren stylisten. Zelfs het stomen van de kledingstukken hoort bij de abonnementsprijs. Wanneer de kleding de maximale huurperiode heeft bereikt, zal Ralph Lauren ze aan het goede doel schenken. Dit alles met als doel om óók consumenten met een laag inkomen te kunnen voorzien van nieuwe en waardige producten.
Het merk versterkt ook nog eens het contact met de klanten
Doordat Ralph Lauren zijn collectielijn ook als abonnementsmodel wil gaan aanbieden, versterkt het merk ook nog eens het contact met de klanten. Door de veelgenoemde coronapandemie keren steeds meer klanten namelijk de gevestigde retailsector de rug toe. In 2020 is de omzet in de luxe mode-industrie, juist daar waar Ralph Lauren zich dus in bevindt, met maar liefst 23 procent gedaald. Om te groeien kunnen zij het zich niet veroorloven om niet te investeren in verdere digitalisering.