Above and below the website

17 februari 2005, 07:00

Above and below the websiteDe volgende generatie websites (4G) zullen een scherpere focus hebben op individuele behoefte en gedreven worden door permission, aldus PDG Graphics. Zij hebben een 4G-model ontwikkeld waarin het hele webdomein gesplitst is in logische onderdelen. In het model krijgen zaken als content management systemen, permission marketing, weblogs, intranet, user profiles etc. een eigen plek en wordt een scheiding geintroduceerd tussen ‘above and below the website’.

Seth Godin plaatste eerder deze week het model op zijn weblog en Frankwatching had de Nederlandse primeur. Het geheel is een voorstel en staat dan ook nog niet online bij PDG Graphics. Mocht het model je aanspreken breng dan zeker even je stem uit bij ChangeThis om er een manifest over te schrijven.

De pdf-file van het 4G-model is hier te downloaden.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!