Acceptatie van nieuwe digitale technologie lijdt onder complexiteit van aanbod

30 augustus 2005, 04:37

Digitale consumentenelektronica zou sneller geaccepteerd worden als er minder aanbieders waren en het aanbod duidelijker was. Dat blijkt uit onderzoek van Hotwire en MORI onder consumenten in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk (VK). Deelnemers werd gevraagd naar hun gebruik van breedband, 3G mobiele telefoons, mp3-spelers, personal video recorders, digitale televisie en voice over internet protocol telefonie.Van de Franse huishoudens heeft 42% internettoegang (20,1 miljoen mensen). In Duitsland is dat 67% en in het VK 55%. 34% van de Franse huishoudens heeft breedband, maar slechts 14% gebruikt die voor goedkoop telefoneren via internet, de toepassing waarvan aanbieders dachten dat die populair zou zijn. In Duitsland is dat 11% en in het VK 7%. 35% van de Franse huishoudens heeft een abonnement op digitale tv. Service provider TNT verwacht dat dat zal stijgen naar 50% in de 32 grootste steden. In het VK zijn 3G telefoons weinig populair. 83% van de Britten heeft een mobieltje, maar slechts 2,8% heeft een 3G set. In Frankrijk is de penetratie van mobiele telefoons 74%, waarvan 3% een 3G telefoon is, en in Duitsland is dat 87% en 2%.

27-08-2005

Bron : Marketing Week nr. , p. 34, 1 1/2 p.

http://www.mkbnet.nl/Nieuws/bericht.phtml?nid=33406

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!