Act Good Report 2025: ‘Creativiteit als kracht voor verandering’
Voor de Act Good Report-ranglijst geen ingewikkelde criteria of categorieën, alleen geweldig werk voor het goede.

Het Act Good Report wordt samengesteld door internationale non-profitorganisatie Act Responsible in samenwerking met Warc. En eert campagnes die duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid promoten en het bewustzijn van sociale en milieuproblemen vergroten op een impactvolle manier. Nederland komt – nog – niet voor in het rijtje.
De Act Good Report-ranglijst wordt samengesteld door de resultaten van de Warc Creative 100 te combineren met data van Act Responsible. Er zijn geen ingewikkelde criteria of categorieën, alleen geweldig werk voor het goede. Dit jaar werden in totaal 1.134 campagnes, gemaakt door 752 bureaus voor 895 adverteerders (non-profit, publieke sector en commerciële merken) uit 84 markten geëvalueerd.
CAMPAGNES
1 Assume That I Can voor CoorDown door Small, Verenigde Staten
2 Dreamcaster voor AB InBev – Michelob Ultra door FCB New York, Verenigde Staten
3 Call Glenn voor Child Focus door VML Antwerpen, België
4 At Second Glance voor German Depression Aid Foundation door Grabarz & Partner, Duitsland
5 Women’s Football voor Orange door Marcel Frankrijk
BUREAUS
1 Publicis Conseil, Frankrijk
2 Small, Verenigde Staten
3 Ogilvy, Londen
4 FCB New York, Verenigde Staten
5 Impact BBDO, Verenigde Arabische Emiraten
NETWERKEN
1 WML
2 Havas Group
3 Publicis Worldwide
4 FCB
5 TBWA\Worldwide
ADVERTEERDERS
1 CoorDown
2 AB InBev
3 Child Focus
4 German Depression Aid Foundation
4 Renault
LANDEN
1 Verenigde Staten
2 Frankrijk
3 Verenigd Koninkrijk
4 Duitsland
5 Peru
- Van de top-40 campagnes in The Act Good Report 2025 zijn er 21 van non-profitorganisaties, 12 van commerciële merken en 7 uit de publieke sector.
- In totaal zijn 39 bureaus (waarvan 33 deel uitmaken van 21 netwerken en 6 onafhankelijk zijn) uit 21 markten vertegenwoordigd.
- De beste 25 bureaus bestaan uit 2 onafhankelijke en 23 netwerkbureaus (van 15 verschillende netwerken) uit in totaal 12 markten.
- Van de beste 20 netwerken zijn er 3 onafhankelijk en 17 in handen van holdingmaatschappijen.
- De beste 10 adverteerders omvatten 5 non-profitorganisaties, 1 uit de publieke sector en 4 uit for-profitorganisaties.
Isa Kurata, medeoprichter van Act Responsible: gelooft dat reclame de kracht heeft om te onderwijzen, te informeren en een positieve verandering teweeg te brengen. ‘Reclame moet dienen als een katalysator voor het goede. De samenwerking met Warc om het Act Good Report te produceren is een eer en we zien het als een waardevolle bron voor bureaus om hun toewijding aan sociale en duurzaamheidsinspanningen te vergroten.’ Ook Anna Hamill, Senior Editor Warc Creative and Strategic Partner, ziet creativiteit als een kracht voor positieve verandering: ‘Dit is nog nooit zo belangrijk geweest. Warc is verheugd om opnieuw samen te werken met Act Responsible om de bureaus, merken en NGO’s te blijven belichten die baanbrekende ideeën creëren die niet alleen belangrijk zijn voor de samenleving, maar ook gedrag kunnen veranderen.’
Alle campagnes die in The ACT Good Report zijn opgenomen, zijn hier te bekijken.