Active World-Europe opent haar virtueel winkelcentrum op internet

29 oktober 2004, 12:56

Winkelen op het web, maar dan in een echt winkelcentrum, waar je met winkelpersoneel en andere klanten echt kunt praten. Dat is wat Emmanuel Gruijs, directeur van AW-Europe wil.

Het concept werkt als volgt:

Als bezoeker loop je via je computer een virtueel winkelcentrum binnen. Dit kun je doen als toerist (gratis), maar ook als inwoner (6,50 euro per maand). De winkels kunnen worden gehuurd door verkopers. Dit kost 100 euro voor een virtuele ruimte van 10.000 m2. Achter deze winkels zitten ook mensen, die thuis vanachter hun computer met je kunnen communiceren. Naast winkeliers kun je ook andere klanten aanspreken. Volgens Gruijs lopen bezoekers tussen de 30 minuten en twee uur rond in het centrum. Tel daarbij een potentieel klantenbestand van 1,5 miljoen mensen, en de bedrijven staan in de rij. Helaas, zover is het nog niet. KPN is op dit moment de enige grote naam die participeert. Gruijs is al twee jaar bezig met de inrichting van de Europese versie van het door het Amerikaanse bedrijf Activeworld ontwikkelde idee.

Eind oktober moet winkel geopend worden.

Momenteel kan ik nog niets online vinden . Ik ben erg benieuwd of het hier gaat werken. Ik heb er eerlijk gezegd zo mijn bedenkingen (gebaseerd op de info die ik nu heb). In de VS is het 10 jaar na de introductie nog geen onverdeeld succes, al wordt de techniek wel gebruikt door onder meer Sony, Kodak, Siemens en zelfs de Nasa.

Bron: Adformatie (nr.43)

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

1 Reactie

    Linda Offenbach

    Ik denk dat Second Life op dat gebied wel wat meer te bieden heeft eerlijk gezegd.


    3 mei 2008 om 20:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!