Ad:tech San Francisco, Playing with the blogosphere

24 april 2006, 03:10

Deze week vind de eerste ad:tech conferentie van het jaar weer plaats in San Francisco. Het grootste ad:tech event is nog altijd in New York met ruim 8.000 deelnemers. New York is dan ook de thuisbasis van de Advertising industrie op Madison Avenue. San Francisco is de thuisbasis van de Tech industrie in de Silicon Valley.

De creatieve industrie heeft steeds meer moeite om te overleven in het nog steeds duurder wordende New York. Vanuit San Francisco komen daar in tegen steeds meer initiatieven waarbij creativeit een belangrijke rol speelt. Een goed voorbeeld daar van zijn de vele bloggers. Ik zal deze conferentie niet alleen als gast bijwonen maar ook als panel lid. Het panel waar ik voor ben gevraagd wordt geleid door Blogads founder Copeland waar mee ik op ad:tech New York een meeting had. Het panel is genaamd playing with the blogosphere. De overige panelleden zijn BL Ochman (what’s in a name) van what’s next online en Brian Clark van GMD Studios. Aan de hand van case studies van het afgelopen jaar zal het panel in gaan op de marketing mogelijkheden van de blogosphere.

Op Marketingfacts! zal ik ter voorbereiding een update geven over het Bloggers in Amsterdam project. Daarnaast zal ik verslag doen van de overige gebeurtenissen op ad:tech. Komen er trouwens nog meer Nederlanders naar ad :tech San Francisco deze week?

Sinds April 2007 ben ik weer terug in Nederland als Freelance Online Marketer na tweeenhalfjaar in New York gewerkt te hebben voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). In mijn functie als Internet Manager adviseerde ik het NBTC op het gebied van online marketing en communicatie. De 21-talige(!) website Holland.com wordt in Nederland onderhouden maar vanuit 17 landen getarget op de verschillende doelgroepen per land. Zweedse studenten en Japanse zakenlui moeten allemaal uiteindelijk terecht kunnen op dezelfde website. Daarnaast worden er voor de Noord Amerikaanse markt websites en daarbijbehorende campagnes opgericht. In enkele gevallen wordt er samengewerkt met andere Bureaus voor Toerisme. Enkele van deze websites zijn: Trippist, Cool Capitals en Arts in Europe. Enkele noemenswaardige campagnes zijn: Bloggers in Amsterdam, Cool Capitals on Slate (artikel I Media Connection) en Discover your Holland (artikel Media Post) De nieuwste telg van de Amerikaanse tak van het NBTC is ook het laatste project waar ik voor het NBTC aan heb gewerkt: de Holland (2.0) website. Aan vorige functies als Strategist/Planner/Buyer/Analyst Interactive Media bij Media Contacts en IPAN coördinator van het kennisgebied Online Marketing heb ik veel kennis en een groot Nederlands netwerk overgehouden. In New York verbrede ik mijn kennis en netwerk tot ver over de Nederlandse grenzen en Web 1.0. Regelmatig bezoek ik events zoals de NY Tech Meetup en 212NYC en conferenties zoals AD:TECH waar ik tevens spreker en jurylid van ben geweest.

Categorie
Tags

8 Reacties

    media

    Heel veel succes en plezier in SF Bas; de volgende keer moet ik toch eens proberen om er zelf ook bij te zijn.


    24 april 2006 om 03:56
    punkey

    ai…is dat nu al weer. Ik had me nog zo voorgenomen in de gaten te houden wanneer ad:tech in SF zou zijn. Helaas dus deze keer er niet bij maar hopelijk wel eens een keer. Misschien een idee om met div bloggers uit Nederland te kijken of we niet als groep kunnen gaan?


    24 april 2006 om 04:14
    media

    Absoluut, ik doe mee!!!


    24 april 2006 om 04:15
    BasPaauw

    Misschien is het dan slim om dan ook een group order te doen of een press pass aan te vragen.


    24 april 2006 om 12:09
    Klaas

    He Bas,

    Marco (Kloots) en ik zijn ook op de conferentie. Het belooft weer een goed en groot event te worden. Dit jaar meer dan 9.000 attendees en nog groter dan New York vorig jaar. Ik spreek je wel even in de press room.

    Klaas Weima


    26 april 2006 om 14:57
    BasPaauw

    I know, 9.000 WTF! Helemaal niet zenuwachtig ook…


    26 april 2006 om 16:04
    Jacki

    If inaoimftron were soccer, this would be a goooooal!


    12 juli 2016 om 05:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!