Advergaming gaat concurreren met tv

18 oktober 2004, 05:19

Het New Yorkse bedrijf Massive Incorporated lanceert vandaag wat ze zelf het eerste videogame-reclamenetwerk ter wereld noemen. Adverteerders kunnen bij Massive ruimte inkopen in online videogames. De advertenties verschijnen in de games op gebouwen, auto’s, billboards, posters en alle andere plaatsen waar je in de echte wereld ook reclame kunt tegenkomen.

Massive heeft al overeenkomsten met uitgevers als Vivendi Universal Games, UbiSoft, Konami en Legacy Interactive. Met deze uitgevers kunnen reeds advertenties worden geplaatst in meer dan 15 titels. Dit komt overeen met een wekelijks bereik van ca. 2 miljoen mannen (en vrouwen?) in de leeftijd van 18 tot 34 jaar (bron: Adformatie).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    wezenloos

    Nu nog even het surf gedrag vastleggen dmv spyware van deze 2 miljoen mannen (en vrouwen?), en dan gepersonaliseerd advertenties laten verschijnen in hun favoriete spel.


    18 oktober 2004 om 08:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!