Advertentie alleen voor niet-leden?

Advertentie alleen voor niet-leden?

Advertentie alleen voor niet-leden?Niet geheel onverwacht is er veel kritiek op de push-ad van de Postbank op Marketingfacts. Veel positieve reacties maar ook negatieve reacties.

Persoonlijk vind ik het een goed teken dat adverteerders weblogs serieus nemen en bereid zijn om hiermee te experimen-teren. Aan de andere kant kan ik me de negatieve reacties ook wel voorstellen. Een push-ad is als een tv-commercial die een goede film onderbreekt. Zeker voor de regelmatige bezoeker gaat dit op een gegeven moment irriteren.

Omdat een frequencycap in dit geval niet mogelijk bleek, heb ik vanochtend de vertoning van de push-ad afhankelijk gemaakt van het type bezoeker. De push-ad wordt alleen geserveerd aan niet-geregistreerde bezoekers. Voor geregistreerde bezoekers die de push-ad toch willen zien moet ik nog een goede oplossing bedenken. Immers, het gaat hier om een advertentie voor de werving van marketeers. Kan me voorstellen dat juist deze groep hierin ook geinteresseerd is. De push-ad is overigens ook voor geregistreerde bezoekers via de testpagina te bekijken.

Suggesties hoe hier in de toekomst mee om te gaan zijn uiteraard meer dan welkom!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 18 reacties op dit artikel

  • Ik wist niet eens dat ik me kon registreren, maar dit was toch wel voldoende motivatie om dat maar even te doen.

    geplaatst op
  • Nieuwe advertenties (en advertentievormen) in welk medium dan ook roepen altijd sterke reacties op. Laten we eerlijk zijn: meestal zijn die negatief. Erg begrijpelijk want wanneer kijk en naar de tv voor de commericials of bezoek je een website voor de banners? Daar kijk/kom je niet voor: het gaat om de content en advertenties lijden in veel gevallen alleen maar af.

    Aan de andere kant moet je ook reeël zijn: het maken van een proffesioneel vakblad (on- of offline) kost bloed, zweet en tranen. Dat kun je best lang volhouden puur op basis van de passie-factor, maar als je het echt serieus wil aanpakken moet er ook geld worden verdiend. Eén van de keuzes voor Marketingfacts is dan bijvoorbeeld: advertenties of betaalde abonnementen. Ik zie de meerderheids van de bezoekers van Marketingfacts nog niet zo snel overstappen op een betaald abonnement, dus het plaatsten van advertenties in een logische stap.

    Het is nu alleen nog experimenteren met de vorm waarin dat moet gebeuren. Het alleen plaatsen van zeer relevante advertenties (zoals die van de Postbank) lijkt me al een belangrijke afbakening. Een frequencycap ook, maar dat blijkt nu (kerstdagen?) technisch wat moeilijk. Misschien moet de discusissie zich niet richten op "weg met alle advertenties op MF" maar op "wat kan wel en wat kan niet"?

    Een eerste aanzet:

    advertenties kunnen mits:
    - relevant qua inhoud
    - frequencycap bij opdringerige vertoning

    geplaatst op
  • In dit geval moeten we ook niet vergeten, dat de advertentie ervoor zorgt dat de hele website erg irritant verspringt. Dit doet erge afbreuk aan de gebruiksvriendlijkheid.

    Waarom jusit dát bannerformaat?

    geplaatst op
  • Ik zie ook vaak genoeg banners die uitrekken over de betreffende pagina heen, in dit geval zou die over het marketingfacts logo en het eerste stuk tekst heen komen. Ook irritant, maar je bent in elk geval af van de verspringende pagina en je hebt er bij een blog maar één keer echt last van. (meestal lees je het artikel maar één maal en kom je terug voor de reactie.)

    geplaatst op
  • Zelf heb ik geen last van de advertentie. Kan begrijpen dat het vervelend over komt bij sommige bezoekers.

    Hoe en waar kan ik lid worden?

    -> off topic <-

    Postbank heeft het over wat ze zoeken, maar bijna niet over wat ze bieden. Erg jammer

    geplaatst op
  • @Arash, je kunt je hier registreren.

    Ben het overigens eens met je conclusie dat de Postbank veel aandacht heeft voor de advertentie maar m.i. beperkt is in de follow-up. Dat moet toch een stuk beter kunnen!

    @Christ: ik denk dat een frequencycap van 1 de beste oplossing zou zijn; zowel voor de exploitant als de adverteerder.

    Nieuwe leden voor Marketingfacts druppelen aardig binnen vanmorgen. Hoe zou dat nu komen? ;-)

    geplaatst op
  • hehehe als je jezelf echt zou verhoeren had je ff bevestigings sms a75 euro cent per maand gevraagd ;)

    geplaatst op
  • Het is altijd hetzelfde verhaal: bezoekers klagen over advertenties. Wat zou het toch een mooie wereld zijn als alles gratis weggegeven kon worden. Helaas is dit niet het geval. Diegenen die zeuren zijn dan ook niet bereid om de banners "af te kopen" d.m.v. een abonnement. Ik zou bijna zeggen "echt Nederlands".

    Bij onze website (Pocketinfo) hebben we nu hetzelfde dilemma. We verdienenden al wat geld met advertenties en dat gaf mij de mogelijkheid om als eerste fulltime te gaan werken voor Pocketinfo BV. Echter nu we willen uitbreiden is het nodig om alle adspace gevuld te krijgen zodat we meer mensen (redacteur) aan kunnen nemen.

    Wouter.

    geplaatst op
  • Heb net pocketinfo.nl bekeken maar ziet er toch prima uit. Wat is het probleem van je bezoekers eigenlijk Wouter?

    geplaatst op
  • Ik lees net op Tweakers dat Google aangegeven heeft dat de deal met AOL niet betekent dat ze nu grafische banners gaan voeren. En daar ben ik heel blij om.
    Natuurlijk, ik heb absoluut begrip voor de tests van Marketingfacts (zonder het uit te proberen kom je er niet achter wat werkt), maar wat betreft irritatie-niveau scoorde dit voor mij gelijk aan de maandverbandreclames op TV. Ik behoor namelijk ook hier niet tot de doelgroep van de reclame.

    Ik ben absoluut een voorstander van relevante tekst-advertenties in plaats van flashy banners. Van mij mag je de hele lijst met links aan de rechterkant vervangen door relevante tekstuele reclame.

    (is dus niet bedoelt als klagen over de banner, maar als meedenken)

    geplaatst op
  • Neem alle suggesties absoluut mee bij de keuze hoe Marketingfacts in de toekomst wel/niet advertenties zal toelaten. Dank dus voor het meedenken Pierre!

    geplaatst op
  • @Marco

    ->off topic<-

    Ik heb geregisteerd, maar kreeg vervolgens een 500 internal server error.
    Nu probeer ik het nogmaals en krijg:
    This email address is already registered.

    Als ik het activatie email nogmaals probeer aan te vragen, krijg ik wederom 500 error

    geplaatst op
  • Je kan als bezoeker ook het heft in eigen hand nemen, en een advertentie wegpoetser installeren. Werkt ook bij deze postbank reclame, prima. Voordeel: Tijdens het lezen van deze pagina, spring je tekst niet opeens na een paar seconden een stuk omhoog.

    geplaatst op
  • Marco, ik vraag me af of dit de beste oplossing is. Hier wordt ook niet echt gedacht vanuit de adverteerder heb ik het gevoel.
    Doel van de uiting is om alle marketeers bereiken met de boodschap postbank zoekt marketeers.
    Met de actie die je nu hebt ingezet zeg je eigenlijk dat de mensen achter de login minder interessant zijn voor de postbank. Terwijl dit volgens mij juistde meest interessante bezoekers zijn. Neem aan dat de postbank iedereen wil bereiken en niet alleen de "niet geregistreerde bezoekers".
    Misschien is een light/gebruiksvriendelijke versie een optie (dus gewoon een gif/flash bovenin ipv van de push ad) voor de geregistreerde gebruikers.

    geplaatst op
  • Volgens mij had een goed wervend artikel nog het beste gewerkt voor alle partijen?!?

    geplaatst op
  • Alex, helemaal mee eens en had ook liever voor een andere oplossing gekozen (bijv. frequencycap van 1). Heb zelf een uurtje gewerkt op mf met de push-ad maar ik werd er eerlijk gezegd zelf gek van. Een keer is leuk, daarna is het irritant als bij iedere refresh, nieuwe pageview en nieuw bezoek weer de push-ad verschijnt. Op deze manier bied ik de leden in ieder geval de mogelijkheid om 'm uit te schakelen (door in te loggen).

    geplaatst op
  • installeer phpadsnew en cappen die hap!

    geplaatst op
  • Tip iom dit probleem op te lossen: laat AdRime éénmaal de gehele uiting serveren en daarna een doorzichtige pixel. Ben je van het probleem af.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.