Advertenties op de winkelvloer

24 november 2005, 09:04

imageDe IntelliMat is een draadloze computer die verwerkt zit in een zeer dunne mat met 4 LCD schermen. Dit levert een 30-inch diagonaal display op waarmee multimediale advertenties getoond kunnen worden in winkels met zeer beperkt vrij muuroppervlak.

Onderzoek wijst uit dat consumenten 75% van hun aankoopbeslissingen pas in de winkel nemen. De IntelliMat biedt voor adverteerders een uitkomst om juist op dat moment zichzelf te presenteren.

Via: GizMag

Martijn van Osch
Onbekend bij Onbekend

martijnvanosch helpt mensen en organisaties bij het zoeken, maken en delen van hun inspirerende verhaal. martijnvanosch gelooft dat alles en iedereen een inspirerend verhaal in zich heeft. De ene keer is het verhaal direct zichtbaar, de andere keer is het een zoektocht. martijnvanosch gelooft dat ieder verhaal aandacht verdient. En dat ieder verhaal een vorm verdient die bij het verhaal past. www.martijnvanosch.nl www.videoverhaal.nl www.itshappening.tv

Categorie
Tags

10 Reacties

    Anders

    Volgende stap is een RFID-chip in je bonuskaart die er voor zorgt dat je gepersonaliseerde reclame onder je hakken ziet verschijnen. Interessant en creepy tegelijkertijd.


    24 november 2005 om 09:36
    Maks

    Gisteren las ik ook al ergens dat er een bedrijf (uit de Achterhoek geloof ik) patent heeft aangevraagd op reclame-uitingen op die saaie zwarte transportband bij kassa’s.

    Dit bericht/onderzoek zou het directe nut daarvan dus ontkrachten omdat een aankoop al is gedaan op het moment dat je je meuk op die transportband gooit en je daarna de winkel verlaat.

    Ben benieuwd.


    24 november 2005 om 09:47
    Karel Kolb

    Maar voor naamsbekendheid is zo’n bandreclame best aardig. Ook de reclame op de Volgende klant-bordjes zoals AH dat doet vind ik slim. Die slijten ook minder snel. 🙂


    24 november 2005 om 10:10
    Roy Huiskes – chapter42

    ’t hangt denk ik af van wat je op de kassaband zet. je zou er bijvoorbeeld staatsloten (die je aan aparte bali koopt) op kunnen doen, of postzegels, kranten of iets dat je niet in de supermarkt haalt, tevens zou het kunnen werken voor telefoonmerken (branding van bijv. vodafone) waarvan je de pre-paid kaarten weer bij de bali kunt halen.

    Ik vraag me alleen af hoe duidelijk de boodschap is als er 35 producten opstaan…


    24 november 2005 om 10:18
    ocaf

    @ Karel: een leuk woord voor Volgende klant-bordjes is

    beurtbalkje


    24 november 2005 om 12:16
    Hardcopy

    Als alle winkels zo vol worden gepleurd met reclame (LCD-matten op de vloer, gesponsorde kassatransportbanden, etc.) dan zou het eindelijk eens wat kunnen worden met online supermarkten, want dan wil niemand meer naar die irritante supermarkt. 😉


    24 november 2005 om 12:32
    Raedts

    Ik wacht nog op reclame op de kassabon, de achterkant daarvan kan je ook goed benutten. Als je direct dubbelzijdig kan printen kan je de aanbieding op de bon zelfs laten aansluiten op het koopgedrag van de klant.


    24 november 2005 om 14:53
    Eric Klaassen

    @Ludo: De A&P supermarkten hebben dit destijds wel gedaan. Ook de Bibliotheek in Amstelveen heeft een proef gedaan met reclame op de bon.


    24 november 2005 om 16:16
    René

    Ach, als het contextuele advertenties zijn, voor sportschoenen, schoensmeer en vloertegels dan heeft het wel wat.


    24 november 2005 om 16:33
    Martijn van Osch

    Ah gebruikt de ‘Volgende klant’-bordjes zelf voor acties. Vandaag zag ik er nog ‘Zet bij ons je schoen’ op staan.

    Toch zou AH deze ruimte ook goed aan adverteerders kunnen verkopen. Maar dan wel adverteerders van producten die vlakbij de kassa staan. Wat dacht je van een Toblerone ‘Volgende klant’-bordje? De vorm is al hetzelfde en de boodschap is relevant lijkt me…


    24 november 2005 om 16:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!