Advertising 2.0

22 februari 2006, 13:55

Jason Simmonds verwijst op Marketingpulse naar een whitepaper over Advertising 2.0 (pdf) van Paul Beelen.

Beelen gaat in de whitepaper in op technologische ontwikkelingen en welke gevolgen dit heeft voor het media- en advertentielandschap. Uiteraard komen weblogs, rss, podcasts en vodcasts aan bod. Voor de vaste lezers van Marketingfacts weinig nieuws maar wel aardig om alles weer eens netjes op een rijtje te zien.

Wellicht aardig om ook nog even terug te kijken naar een overzicht van headrush dat ik destijds Advertising 2.0 heb genoemd.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Asker

    Waarom moet alles opeens 2.0 zijn? Is het niet een beetje overdreven? Naar mijn zienswijze lopen wij richting een nieuwe internetbubbel, alleen dit keer heel bewust.


    22 februari 2006 om 14:40
    Danny van den IJssel

    En wat nou zo aardig is: ook klant 2.0 is al beschikbaar.


    22 februari 2006 om 20:26
    Paul Beelen

    Allereerst bedankt voor het linken naar mijn artikel.

    Asker: het klinkt tegenstrijdig, maar ik ben het met je eens: momenteel is de term 2.0 een beetje te vaak misbruikt. Na echter een paar weken naar een betere titel gezocht te hebben, vond ik dat de knipoog naar het web 2.0 hier wel op zijn plaats was.

    Marco: ik had je artikel Advertising 2.0? niet gelezen, maar zeker een interesant rijtje. Sorry boor het plagiaat wat de titel betreft 😉


    23 februari 2006 om 00:02
    media

    Geen probleem Paul, denk dat niemand die titel kan claimen. Complimenten nog voor de whitepaper, ziet er erg goed uit!


    23 februari 2006 om 05:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!