Aegon-mol ontmaskerd

8 mei 2005, 16:18

Aegon-mol ontmaskerdEen medewerker van Aegon-dochter Spaarbeleg heeft zich maandenlang voorgedaan als gedupeerde klant op het discussieforum van stichting Koersplan de weg kwijt.

Vorige week kwam de aap uit de mouw toen bleek dat de computer die hij gebruikte werd gelokaliseerd binnen het Aegon-concern. De bezoekers van het discussieforum was het al vaker opgevallen dat een van hen het wel heel vaak opnam voor Spaarbeleg. De bewuste deelnemer aan de internetdiscussie meldde andere klagers regelmatig dat ze de tegenvallende rendementen geheel aan zichzelf te danken hadden en dat Aegon geen enkele blaam trof aldus De Telegraaf (via: Joost).

Doet me denken aan de Jamba-case in Duitsland. Een groot verschil, in Nederland is Aegon of Spaarbeleg (nog) niet veroordeeld door de blogosfeer.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Een reactie van Jan Driessen, Directeur Communicatie Aegon, uit het forum geplukt:

    Het is Spaarbelegmedewerkers uitdrukkelijk verboden om zich te mengen in discussies op het internet, zonder toestemming van de afdeling communicatie. Aegon houdt zich hier verre van. Aegon doet geen enkele uitspraak in het openbaar.

    Voorlopig geen corporate weblogs bij Aegon vermoed ik 😉

    Wel weer een typerende uitspraak van een communicatieverantwoordelijke. In plaats van intern goede afspraken te maken, moet alle externe communicatie via zijn afdeling lopen. Hoe lang denkt hij dat nog te kunnen volhouden?


    8 mei 2005 om 19:23
    evroekel

    Stel dat de medewerker nu eens niet via het netwerk van AEGON actief was geweest maar vanuit zijn huisadres? Dan was de situatie op internet qua berichtgeving nog steeds exact hetzelfde. Hoe zou de afdeling communicatie van AEGON hier dan mee zijn omgegaan?


    9 mei 2005 om 15:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!