Afblijven, de weblog is van ons!

9 mei 2005, 10:10

Vorige week laaide de discussie over fake weblogs weer op. Dit keer was het Procter & Gamble die een zogenoemd character blog lanceerde ter ondersteuning van de introductiecampagne voor een nieuwe deodorant. Fake omdat de weblog niet wordt bijgehouden door echte bloggers maar door een aantal karakters verzonnen door het verantwoordelijke communicatiebureau. Bekende bloggers als Steve Rubel verzetten zich al geruime tijd tegen dit soort character blogs.

Dit weekend maakte Brad Hill een aardige vergelijking met de piano dat gedurende 150 jaar werd beschouwd als een klassiek instrument en volgens klassieke musici niet geschikt was voor andere muzieksoorten. Een aardige vergelijking die mij aan het denken heeft gezet over de toekomst van weblogs.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!