[Podcast] Hoe audio de wereld gaat veroveren – met Jeroen de Bakker (Airborne)
Hij is een kei in het vinden van de kruispunten van nieuwe technologie en marketing. Jeroen de Bakker was een van de oprichters van Qi.
Destijds een berucht en beroemd digitaal bureau voor grote merken als Heineken en Philips. Ik heb het over begin 2000, internet staat nog in de kinderschoenen en de mogelijkheden voor marketing zijn nog oneindig. Nu zijn podcasts – of audiomarketing – het nieuwe stokpaardje van Jeroen bij audio agency Airborne waar hij de kar trekt.
Podcasts en de begintijd van het internet
De kansen die hij hier ziet doen hem denken aan die begintijd van internet. Waar menig kanaal al redelijk dichtgetimmerd is staan bij podcasts nog volop kansen open. Erg leuk om hier meer over te horen.
De reden dat we bij elkaar komen is net gelanceerde podcastserie GIEP. Over Giep Franzen, de original Dutch Mad Man, grondlegger van de Nederlandse reclame, oprichter van het ministerie van Reclame FHV, oprichter van het SWOCC, emiritus hoogleraar… Een man die veel betekend heeft voor marketing en die we dankzij deze serie beter leren kennen.
Ook krijg je antwoord op de vraag waar de naam Qi nou vandaan komt (niet wat je denkt) en wat het idee achter Lab1111 was.