Autoweek start weblog

Autoweek start weblog

Via autoblog.nl net gelezen dat ook Sanoma’s autoweek.nl deze week is gestart met een autoblog.

Vooralsnog lijkt de weblog een verlengstuk van het gelijknamige blad en website en zijn het de Autoweek-redacteuren zelf die de weblog bijhouden. Dit in tegenstelling tot de eerdere themablogs die door Sanoma zijn gelanceerd.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Emerce meldt dat Sanoma RaceFreaks.nl heeft overgenomen. Volgens Sanoma een van de grootste Formule 1-websites van Nederland. De site heeft maandelijks 1 miljoen pageviews en concurreert onder meer met F1racing.nl, met Formule1.nl van SBS6 en met Formule1club.nl dat in handen is van Sanoma zelf. Wat Sanoma heeft betaald voor Racefreaks is niet bekend.

    Er gebeurt veel op dit moment bij Sanoma (zie ook Sanoma stort zich op woningmarkt)!

    geplaatst op
  • Leuk is wel dat Sanoma binnen de kortste keren is teruggekomen op de opmerking "SMM zoekt het met name in kwaliteit en de eigen identiteit van de weblogs. Daarom wordt gewerkt met exclusief één auteur per log" (SMM nieuwsbericht, 30 juni). De SMM weblogs Oliepeil.nl en Autoweek Blog worden bijvoorbeeld door meerdere auteurs bijgehouden.

    Het voordeel van dat laatste is dat je automatisch een levendig weblog krijgt als de auteurs op elkaar reageren (zoals bv. ook hier op marketingfacts). Juist die levendigheid is een van de succesfactoren van een weblog. Misschien toch het overwegen waard voor SMM's gadget weblog gadgetgarden.nl, waar na drie maanden nog geen enkele reactie is geplaatst. Op zich opmerkelijk, want het is goed geschreven en wordt goed bijgehouden. Zullen bezoekers dan toch merken dat het een "fabrieksblog" is? En welke lering kunnen andere (semi-)commerciële weblog-netwerken zoals blogo.nl er uit trekken?

    geplaatst op
  • Dat er veel gebeurt bij Sanoma moge duidelijk zijn. Beter laat dan ooit doet ook hier opgeld want dit lijkt meer op een inhaalslag dan op een geplande strategie. Men heeft haast en wordt mogelijk gedreven door de samenwerking met Talpa. Autoweek op TV is even logisch als de activiteiten op woongebied.

    geplaatst op
  • De site doet me erg denken aan Emerce Minutes, de redactie krijgt hierdoor een meer "menselijk" gezicht en er onstaat contact met de bezoekers, denk dat het wel een goed idee is!
    Het is duidelijk in weblog stijl door de chronologische opzet maar het duurt een halve dag voordat reacties geplaatst worden (in het weekend misschien nog langer?) en zaken als trackback, rss feeds of link-verzamelingen kan ik niet vinden...

    @anders: weet niet wat het is maar dat gadgetgarden.nl is te zakelijk opgezet oid, de berichten zijn actueel maar er mist iets. vraag me af of dat puur aan de reacties ligt

    @at: Autoweek op TV? Hoorde ook iets over video via internet dat ze wilden aanbieden?

    geplaatst op
  • Ze zijn wel druk bij SMM, ben benieuwd wat de volgende stap zal zijn.

    geplaatst op
  • Vincent : autocontentontsluiting over meerdere media met autoweek.tv als afzender. Daar is al wat langer sprake van. 'T zal er nu wel van komen nu Paul Molenaar wat vrijere handen heeft.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.