Bannercampagnes werken beter voor B2B dan voor B2C

Bannercampagnes werken beter voor B2B dan voor B2C

Het gebruik van banners blijkt geschikter voor het bereiken van bedrijven (B2B) dan van consumenten (B2C). Uit onderzoek gepubliceerd in JAR blijkt dat er minder vaak wordt doorgeklikt op de banners die voor consumenten zijn bestemd. Wat betreft het gebruik van kleur in de banners is er geen onderscheid: Voor zowel B2B als B2C dienen extreem felle of vale kleuren te worden vermeden. Een gemiddelde kleurstelling heeft de voorkeur van beide doelgroepen.

Verschil is er wel met betrekking tot het gebruik van animatie en emotie in de banners. Consumenten klikken dan vaker door, terwijl bedrijven juist afhaken. Opvallend genoeg leidt de aanwezigheid van lokkertjes en interactiviteit in een banner juist tot minder doorklikken. Vooral bedrijven zijn hiervan niet gecharmeerd, maar ook consumenten klikken dan minder vaak op de banner.

Bron:
Journal of Advertising Research nr. 4, p. 410, 8,2 p.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.