Barcode systeem meet effectiviteit campagne

6 november 2003, 10:05

Onderzoeksbureau NetRatings lanceert begin volgend jaar een nieuwe dienst, Homescan Online genaamd. Respondenten worden voor deze dienst uitgerust met een barcode-scanner naast hun computer.

De dienst is bedoeld om de effectiviteit te meten van online marketingcampagnes voor speciale internetaanbiedingen en koppelverkopen. NetRatings (voor een groot deel eigendom van by ACNielsen, dat weer eigendom is van VNU) laat hiervoor 12.000 consumenten telkens hun nieuw aangeschafte producten langs een barcode-scanner halen. Reclamebureau Universal McCann laat weten geinteresseerd te zijn in de nieuwe meetdienst.

Bron:

http://www.adformatie.nl/adfoweb/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Christian

    Is het logistiek gezien wel mogelijk om iedereen uit te rusten met een barcode-scanner? 12,000 Stuks is toch een groot aantal….


    22 juli 2009 om 06:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!