BBC en Daphne gaan real-time mediabestedingen ontsluiten

22 december 2004, 08:13

Daphne en BBC De Media en Reclame Bank introduceren real-time analyses van mediabestedingen geÏntegreerd met resultaten van trackingonderzoek. Dankzij de snelheid van opleveren krijgen adverteerders een zeer krachtig instrument voor concurrentie- en effectanalyses waarmee ze hun campagnes bij kunnen sturen.

Het toevoegen van eigen mediabestedingen was al mogelijk in het Daphne Dashboard. Door de samenwerking tussen BBC en Daphne krijgen adverteerders inzage in zowel hun eigen campagne-effecten en mediabestedingen als in die van concurrenten. Daarmee kunnen ze veel sneller en beter inspelen op veranderingen in de markt en hun communicatiestrategie aanpassen.

Adverteerders vinden het steeds belangrijker dat relevante informatie via ??n overzichtelijke interface beschikbaar is. Mediabestedingen, mediabereik en breinpositie hangen nauw met elkaar samen en be?nvloeden elkaar. Een snelle beschikbaarheid zorgt ervoor dat adverteerders campagnes beter kunnen sturen. Actuele campagnes kunnen gemonitord worden terwijl ze nog lopen.

De samenwerking tussen Daphne en BBC biedt adverteerders een tailormade, schaalbaar en gedetailleerd inzicht in dat deel van de markt waarin een adverteerder actief is. BBC biedt volledig inzicht in de mediabestedingen van een groot aantal mediumtypen, zoals televisie, radio, dagbladen, tijdschriften, out of home en internet. Daphne biedt een uniek dashboard met prestaties van merken, media en uitingen. De combinatie van Daphne en BBC is een belangrijke stap in real-time communicatie management.

Bron:

BBC De Media en Reclame Bank

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Jeroen

    Dit is absoluut de toekomst. Eindelijk een beetje grip op de zaak.


    22 december 2004 om 21:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!