Bedrijven gebruiken tv-kanaal om hun merk bekendheid te geven
Steeds meer Engelse bedrijven gebruiken een tv-kanaal om hun merk in de markt te zetten. Voor ongeveer een half miljoen euro is het al mogelijk een digitaal satellietkanaal op te starten. Diverse winkel-ketens en bedrijven in Italie, Duitsland en Engeland bouwen via de tv hun merkkracht verder uit.
In Nederland is dit nog niet het geval, maar het kan zeker komen. Wehkamp, dat al dagelijks op tv verschijnt met Wehkamp Welkom, laat weten een eigen zender geen optie te vinden. Met een eigen kanaal wordt een te smalle groep bereikt, zo laat Oscar Diele van Wehkamp weten. Will van den Hoogen van D-Reizen laat desgevraagd weten dat een eigen zender zeker een optie is. Het is natuurlijk wel zo dat de markt in Duitsland of Groot-Brittannie veel groter is, aldus Hannelore Zeeman, mediaplanner radio & tv van mediabureau MPG. Zeeman gelooft daarnaast dat Nederland nog niet rijp is voor merkenzenders.
Justus Verkerk, director international format sales van All3 Media International, denkt dat de investering voor een hele zender in Nederland net te hoog is. Het is wel te doen als er pan-Europees gewerkt gaat worden. Verkerk denkt dat voor bijvoorbeeld Philips, Unilever of ING een tv-zender interessant kan zijn.
Bron:
Reclameweek