“Being Digi-Sapien”, over de veranderende relatie tussen mens en technologie  

Driedelige serie toont de bijdrage van digitalisering aan het dagelijks leven voor Europeanen.

24 juli 2024, 09:49 1853 x gelezen

Een niet te vermijden onderwerp in deze tijd: de relatie tussen mens en technologie. Al vaker schreven we over wat die balans is of zou moeten zijn. Hoewel, een echt ei zal daar nooit over gelegd kunnen worden. Wat het juist daardoor ook een intrigerend onderwerp laat zijn.

 

 

Huawei en Discovery Channel hebben in het verlengde hiervan een speciale documentaireserie gemaakt over de toepassingen van moderne technologieën in het dagelijks leven, getiteld ‘Being Digi-Sapiens’. In drie afleveringen reist de Zweedse techblogger, robotica-expert en YouTuber Simone Giertz door vijf Europese landen om te laten zien hoe technologie ons dagelijks leven verandert.

Geavanceerde gegevensverzameling

In de eerste aflevering, die uitkwam in juli, bezoekt ze een ultramodern sport- en gezondheidslaboratorium om te laten zien hoe zowel professionele als amateur-sporters profiteren van geavanceerde gegevensverzameling. Daarnaast brengt ze een bezoek aan het historische Hospital de la Santa Creu i Sant Pau in Barcelona om te zien hoe de nieuwste technologieën worden ingezet om patiënten effectiever te helpen.

“Being Digi-Sapien”, over de veranderende relatie tussen mens en technologie  

In de tweede aflevering van het drieluik bezoekt Giertz het Europees distributiecentrum van Huawei in Waalwijk, Nederland, een faciliteit van 20.000 m². Hier toont ze hoe machines en mensen in perfecte harmonie samenwerken, met behulp van 5G-technologie voor gestroomlijnde logistieke operaties. Ze verkent Automatisch Geleide Voertuigen (AGV’s), zoals pallettrucks, vorkheftrucks en laadstations, die efficiënt materialen over de fabrieksvloer transporteren. Mooi detail: het 5G-netwerk, dat aanzienlijk meer dekking biedt dan traditionele WI-FI netwerken, staat centraal in de operationele efficiëntie van Huawei’s logistieke faciliteit.

Een knap staaltje tech marketing van Huawei en Discovery Channel, want absoluut interessante kost om te bekijken. De driedelige serie kan je hier bekijken.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!