Belgische energieleverancier organiseert wedstrijd voor bloggers

3 april 2006, 18:15

Belgische energieleverancier organiseert wedstrijd voor bloggersCollegablogger Franky Willekens stuurde me vanavond een email dat Ogilvy Interactive Brussel in opdracht van Electrabel de eerste Belgische blog-competitie heeft gelanceerd. Hij had zelf geen tijd meer om te posten dus bij deze doe ik dat voor hem.

De competitie is gekoppeld aan de website slimmetips.be. Het is de bedoeling dat de deelnemers aan de competitie energietips publiceren op hun weblog. Na afloop selecteert Electrabel de beste tips die uiteindelijk worden beoordeeld door alle deelnemende bloggers. De eerste prijs is een MP3-speler ter waarde van 250 euro en als ik het goed heb begrepen worden alle deelnemers na afloop ook getrakteerd op een etentje.

Na Fanta is Electrabel de tweede grote klant van Ogilvy waarbij de blogosfeer wordt ingezet in een campagne. Franky en collega’s heel veel succes en laat ons weten hoe het dit keer afloopt!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    jeroenmirck

    Dat is geen geld om je site te vullen met content! 😉


    4 april 2006 om 04:56
    media

    Het is inderdaad een slimme manier om tips binnen te krijgen. Ik ken de Belgische blogosfeer onvoldoende maar ik ben benieuwd naar het aantal deelnemende blogs.

    In Nederland hebben we overigens een dergelijke blogcontest ook gehad. Vorig jaar konden bloggers van web-log.nl een reis naar Brazilie winnen voor de beste weblogposting over vakantie.


    4 april 2006 om 06:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!