Berenschot Marketing Trendonderzoek 2013
Marketing Nederland bepaalt de marketingtrends van 2013
Het effectief benutten van social media was in 2012 het marketingtopic met de hoogste prioriteit, maar hoe is dat dit jaar? Wat zijn de belangrijkste marketingtrends voor 2013 en hoe maken bedrijven en in het bijzonder marketeers er gebruik van? Om hier antwoord op te geven wordt organiseert Berenschot samen met o.a. Marketingfacts voor de tiende keer het marketingtrendonderzoek.
Het Marketingtrendonderzoek kan worden ingevuld op www.berenschot.nl/marketingtrends2013. Deelnemers aan het onderzoek maken kans op toegang tot evenementen en kwaliteitsinformatie.
Over het onderzoek
Het Marketingtrendonderzoek van Berenschot is een langlopend trendonderzoek, waarmee de ontwikkelingen van de trends in marketing worden vastgesteld. Tevens levert het onderzoek informatie op over verschillen in trends tussen sectoren, en voorbeelden omtrent het benutten van trends in de praktijk.
Alle marketing-, communicatie- en salesfunctionarissen in Nederland kunnen deelnemen. Met de resultaten worden de trendmatige ontwikkelingen in marketing vastgesteld. Tevens levert het onderzoek informatie op over de verschillen in trends tussen sectoren en voorbeelden over de praktische toepassing ervan door bedrijven en organisaties. De resultaten worden gepresenteerd tijdens de Vakdagen Multichannel 2013 dat op 23 en 24 april 2013 in Jaarbeurs Utrecht wordt gehouden.
De initiators van het tiende marketingtrendonderzoek zijn Berenschot, MarketingTribune. STEM, Marketingfacts, MEC, PIM en NIMA.
Afbeelding: Mark Fischer (cc)