Beste Bill van SNS

24 maart 2005, 13:00

Beste Bill,

Hallo, ik ben BillVanochtend verstuurde je aan iedereen die zich had aangemeld voor bankieren via messenger een berichtje dat begon met de tekst:

Alles goed? Leuk dat je mijn website hebt bezocht! Waarschijnlijk zat je al te wachten op een reactie, maar ik had geen tijd je eerder een mailtje te sturen. Ik dreig plotseling een BN-er te worden. Mijn naam duikt in de media overal en nergens op.

Wel Bill, het klopt je naam duikt inderdaad overal op in de media, maar niet zoals jij het waarschijnlijk had bedoeld. Je hebt 1.148 geïnteresseerden teleurgesteld, waarvan minstens 32 SNS-collega’s. Ook je vrienden bij Microsoft (5 stuks) en Logicacmg (5 stuks) zullen niet blij met je zijn.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen. Jammer, is een interessant concept. Maar alle pr-inspanningen ten spijt, ik vrees dat ze de komende periode heel wat aan goodwill moeten terugwinnen.


    24 maart 2005 om 12:28
    Bernice

    Het is dom en vervelend, maar laten we het nu niet zwaarder maken dan het is. Ik kan me nog herinneren dat Bol.com een identieke actie had bij hun start in Nederland, naar heel wat meer mensen ook. En ik krijg wel meer nieuwsbrieven voorbij met een kapitaal aan e-mailadressen. Gewoon 3x sorry en voortaan beter nadenken en procedures aanscherpen.


    24 maart 2005 om 12:36
    Chris

    Heeft iemand die lijst als tekstbestand? Krijg inmiddels lamme handjes van het overtikken van die adressen 😉


    24 maart 2005 om 12:38
    evroekel

    @Bernice: Het betreft hier een bank die een blunder begaat. Da’s in de ogen van de gemiddelde consument wel van een andere orde.


    24 maart 2005 om 12:40
    Tjeerd

    Ach. zo blijft Bill tenminste in het nieuws 😉


    24 maart 2005 om 12:52
    Erik van Roekel

    @Marco: Dit is de 2e maal in korte tijd dat ik deze blunder bij een Nederlandse organisatie tegenkom. Je hebt dus spam zeker niet altijd zelf in de hand.


    24 maart 2005 om 17:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!