Bewegende advertentie straks populairst online

Bewegende advertentie straks populairst online
,

Veertig procent van alle advertenties op internet zal tegen het eind van het jaar 2003 bewegende beelden bevatten, denkt internetbedrijf DoubleClick.

Deze zogeheten ‘rich media’-advertenties gaan steeds meer lijken op de aloude televisiespot: groter, met meer bewegende beelden - en irritanter. Het aantal advertenties met bewegende beelden waren in het eerste kwartaal van 2003 volgens DoubleClick goed voor 28 procent van alle internetreclame. Een jaar geleden was dat nog 17 procent.
DoubleClick zegt dat het percentage doorkliks niet meer doorslaggevend is onder adverteerders, aldus Planet Multimedia. Belangrijkst is dat merknamen opvallend op het beeldscherm verschijnen. Daarbij heeft Doubleclick zelf baat, want het wordt dan minder afgerekend op kliks.

Bron: Adformatie 2 mei 2003


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.