Bezorgdheid over privacy relatief

21 augustus 2003, 20:33

70 procent van de consumenten blijkt zich in toenemende mate zorgen te maken over zijn privacy en vindt dat bedrijven teveel informatie over hen bezit.

Dat blijkt uit een online enqu?te van het Amerikaans bedrijf R.R. Donnelley Financial Services onder 10.000 ondervraagden. Verder vindt 76,4 procent dat zijn privacy wordt geschonden wanneer hun gegevens worden gebruikt om hun producten te verkopen. De meningen zijn echter al meer verdeeld wanneer nieuwe producten en diensten worden aangeboden op basis van die persoonlijke informatie en – oh ironie – wanneer er een gepersonaliseerde aanbieding tegenoverstaat, blijken consumenten zelfs bereidwillig om persoonsgegevens af te staan, aldus DMNews.com.

Bron:

http://www.adfodirect.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!