Bierreclame aan banden in Rusland

15 september 2004, 11:14

Nieuwe wet het einde van Tinkoff-commercials?Nieuwstribune: De Russische regering heeft een wet uitgevaardigd waarin bierreclame aan banden wordt gelegd. Bierreclame mag niet meer worden uitgezonden op televisie en radio tussen 7 uur’s ochtends en 10 uur ‘s avonds, er mogen geen mensen, dieren of tekenfilmfiguren meer in voorkomen en bier mag niet meer worden gepositioneerd als een drankje waar je gezond, rijk of sexy van wordt. De lobby van de Russische regering om meer bier te drinken in plaats van wodka, heeft gefaald. Volgens een lid van de regering is de jeugd niet opgewassen tegen de lifestyle reclames en is alcoholisme onder de jeugd de afgelopen jaren verdubbeld (bron: BBC).

Jammer, betekent waarschijnlijk ook het einde van mijn favoriete Tinkoff-commercials 🙁

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!